Avatar billede jtc Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:41 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Objekt blinker

Problemet er en jordklode med en tekstur som er en avi-fil. Når denne animation køres på jordkloden , flimre/blinker/flikker teksturen.
Hvad skyldes dette??
Avatar billede dorgbar Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:47 #1
gør den det i viewport eller den færdige renderede avi fil?
Avatar billede jtc Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:19 #2
i den færdigrenderede avi fil
Avatar billede jtc Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:39 #3
Avatar billede osborne Nybegynder
31. oktober 2005 - 18:23 #4
Linket til filen virker ikke for mig?
Avatar billede osborne Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:27 #5
Hov så virker linket :-) Jeg ser på det
Avatar billede osborne Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:41 #6
Der er lidt som om hele din animation hakker når jeg afspiller den(både i Windows Media Player og i DivX player)? Hvilket format avi har du renderet til?

Ser også ud som om dit map (filmen med jorden) er meget grov .. er det en preview du viser her eller den endelige animation? Prøv at rendere ud i lidt større størrelse og med 25 frames per second.
Avatar billede jtc Nybegynder
31. oktober 2005 - 23:03 #7
Det er netop det der er problemet. Formatet er Cinepak Codec by Radius, hvis det siger dig noget.
det er den endelige animation renderet med 24 frames per second.

Men har det nogen betydning om det er 24 eller 25
Avatar billede osborne Nybegynder
01. november 2005 - 07:19 #8
Hvilken framerate (fps) er den lille avi film som du bruger som tekstur på jordkloden? Hvis den er meget forskellig skal max jo under rendeingen kompensere for dette. Prøv at se på properties på den film, hvad siger den?

Cinepak er en udmærket codec som jeg ikke har haft nogen problemer med, har du prøvet med andre formater kunne være interessant at se om problemet stadig var der?
Avatar billede jtc Nybegynder
01. november 2005 - 13:37 #9
den har samme framerate dvs 24
Avatar billede jtc Nybegynder
01. november 2005 - 13:55 #10
og det hjælper ikke med et andet codec

hvad kan problemet så være???
Avatar billede osborne Nybegynder
01. november 2005 - 17:29 #11
Kunne du lægge et link til denne avi som du bruger som tekstur - eller sende din maxfil incl. denne animerede tekstur til mig, så tager jeg et kik på det?

osborne2210@yahoo.dk
Avatar billede jtc Nybegynder
01. november 2005 - 20:58 #12
Hej

Det vil være super hvis du kunne hjælpe, men jeg står og skal bruge det torsdag aften, så hvis du kunne komme med en løsning inden da ville det være endnu bedre

filen kan hentes på følgende site, men den fylder ca 10 mb
http://www.aod.aau.dk/grupper/2005/ad3%2D5/verden.zip
Avatar billede osborne Nybegynder
02. november 2005 - 00:15 #13
Hej igen,
Jeg har downloaded og set på dine filer.

Jeg manglede Cloudmap_02.jpg ved åbning af din max fil morph2.max (og en hel masse filer for den anden), men kørte et par testrenders alligevel på morph2 .. her mine resultater. Det viste sig at uncompressed så det udmærket ud, men fylder en bondegård .. men med en MPG-2 fik jeg det bedste resultat (se nedenfor).

Sætter størrelse i Max til 720x405
Vælger format i Max til Uncompressed Avi
Render: verden_lbj.avi (ca. 300 Mb uncompressed)
Ser fin ud!

Bruger programmet Easy Video Converter 3.5 (fra Avi Uncompressed > DivX)
Resultat: verden_lbj_divx.avi  (ca. 9 Mb)
Flimrer!

Bruger programmet Easy Video Converter 3.5 (fra Avi Uncompressed > Cinepack)
Resultat: verden_lbj_cinepack.avi  (ca. 2 Mb)
Flimrer meget!

Bruger programmet Easy Video Converter 3.5 (fra Avi Uncompressed > Mpeg1)
Resultat: verden_lbj_mpg.mpg  (ca. 2 Mb)
Flimrer!

Bruger programmet Easy Video Converter 3.5 (fra Avi Uncompressed > Mpeg2)
Resultat: verden_lbj_mpg2.mpg  (ca. 8 Mb)
Ser udmærket ud synes jeg!

Send mig din mailadresse hvis du vil se den mpg2 render jeg nåede frem til (og om det er tilfredsstillende).
Avatar billede jtc Nybegynder
02. november 2005 - 12:37 #14
det lyder godt, jeg håber du får tid til at sende filen i løbet af i dag på
jtch05@aod.aau.dk

men hvorfor skal det være 720x405??
Jeg skal nemlig bruge det til en samlet fil der er i en opløsning på 640x360
Avatar billede osborne Nybegynder
02. november 2005 - 17:29 #15
Jeg er lige ankommet, men jeg vil gerne rendere den i aften til 640x360 og konvertere til mpg2 for dig ..

Gør det forresten noget at der mangler en fil (Cloudmap_02.jpg)? Eller er det en fil du kan sende til mig på osborne2210@yahoo.dk
Avatar billede jtc Nybegynder
02. november 2005 - 20:33 #16
det gør ikke noget der mangler en fil for den skal ikke bruges
Avatar billede osborne Nybegynder
02. november 2005 - 20:58 #17
Har renderet og sendt dig 640x480 versionen, håber den kan bruges .. ser lige på det andet du skrev i mailen.
Avatar billede osborne Nybegynder
02. november 2005 - 21:54 #18
Jeg har lige sendt dig morph1 (640x360, 24 fps, mpg2) og er ved at sende dig morph2 .. fra min ret langsomme yahoo mail :-) Disse er som du forespurgte renderet ud via videopost i Max. Jeg har lige installeret Max 8 så det er renderet med den, men til uncompressed .. så det er det samme uanset max version. Derefter, som før, anvendt programmet Easy Video Converter 3.5 til at konvertere fra Uncompressed AVI til MPG2 (men du kan sikkert bruge mange andre programmer til det).

Håber du kan bruge det.
Avatar billede jtc Nybegynder
07. november 2005 - 23:05 #19
Jamen det kunne jeg da, mange tak

Men hvis jeg satte det ind i premiere sammen med en række andre klip og derefter lave output i avi. blev det igen hakket, så er det bare formatet avi jeg ikke kan bruge??
Avatar billede osborne Nybegynder
08. november 2005 - 17:48 #20
Velbekomme ..

Okey, så nu giver Adobe Premiere samme problem, virker underligt. Har du prøvet med forkellige formater?
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2005 - 15:07 #21
du kan ikke åbne den o adobe premiere.. fordi filen skal være uncompressed..
Avatar billede osborne Nybegynder
11. februar 2007 - 13:55 #22
Lukketid for dette spørgsmål ?
Avatar billede jtc Nybegynder
11. februar 2007 - 16:03 #23
jeg takker for hjælpen, og undskylder den sene uddeling af point
Avatar billede osborne Nybegynder
11. februar 2007 - 17:23 #24
Helt ok, tak for point!