Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
30. oktober 2005 - 23:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk timestamp

Hej

Mit spørgsmål er egentlig mest et desperat forsøg - for jeg kender nok svaret på forhånd, men here goes:

Jeg har en databasen kørende hvor brugere selv indsætter records i stort stil. Den har kørt i cirka 3 uger nu. Jeg har IKKE en kolonne i en tabel hvor jeg indsætter et timestamp ved indsættelse af en hel record, men er der nogen som helst mulighed for at se hvornår en given record er oprettet i databasen?? Eksempelvis dato+klokkeslæt.

Kunne det tænkes at det blev gemt i en log-fil eller noget?

På forhånd mange tak..

/T
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 06:57 #1
Nej, du bliver nødtil at have en kolonne i din tabel, hvoraf den oplysning fremgår. Hvis det er fordi du ikke ønsker at lave kode om kunne du tilføje en kolonne hvor default value var current_timestamp (eller hvad det tilsvarende hedder i mySQL). Eneste problem herved er at alle dine nuværende rækker selvfølgelig vil have timestamp af det tidspunkt hvor du foretager ændringen.
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
07. november 2005 - 14:52 #2
Ups, havde fuldstændig glemt denne tråd, sorry. Du svarede egentlig bekræftende på mine (bange) anelser, så smid et svar, så får du pointene....

Mvh.

T
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 14:57 #3
svar;)