Avatar billede icebreaker Nybegynder
30. oktober 2005 - 20:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Træning.

Hey Eksperter.

Nogen der kender en hjemmeside hvor man kan få gode råd til at træne? Altså hva man skal gøre for at træne biceps, six pack osv osv.

/ice
Avatar billede kalp Novice
30. oktober 2005 - 21:59 #2
Endelig et træningsspørgsmål:P!

Nåh! men har faktisk brug for noget info!

din alder (ikke nødvendigt)
højde?
vægt?
(tynd,almindelig,buttet,tyk) ?
hvor længe har du trænet?

Du spørger om hvordan man træner de forskellige muskelgrupper.. men hvad er det du vil opnå?

Tage på i form a muskler? tabe dig? få flotte markeringer?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
30. oktober 2005 - 22:19 #3
www.fitforum.dk sidder pumperne fra klassen meget på ;)
Avatar billede kalp Novice
30. oktober 2005 - 22:22 #4
Det forum kender jeg ikke, men kan se, at det er en del af GetBig.dk som har mange rigtige gode artikler omkring træning!

Jeg kender tilgengæld forumet på http://www.motion-online.dk/
det sidder næsten altid nogle online og de fleste har meget erfaring med træning. Det er også gode til, at give gode råd.

men nu sidder du i et helt andet "forum" eksperten.

Når du har svaret på mine spørgsmål så hjælper jeg dig gerne videre:P
Avatar billede icebreaker Nybegynder
30. oktober 2005 - 22:55 #5
Kalp.. Er du da doktor oder was? :)

1,80
68kg
almindelig.
har ikke trænet:)

Flotte markeringer. :) Bare i det hele taget komme i form. :P
Avatar billede icebreaker Nybegynder
30. oktober 2005 - 22:55 #6
hov.. 15 år.
Avatar billede kalp Novice
30. oktober 2005 - 23:37 #7
doktor? nej, men træning er min anden store interesse såå:)

Du er nybegynder.. det vil sige næsten ligemeget hvordan du træner så vil du se ændringer:P i starten selvfølgelig! efterfølgende skal der arbejdes lidt hårdere for det!

Derfor er det slet ikke nødvendigt for mig, at komme med træningsøvelser til dig... træn blot hovedøvelserne..

bænkpres - styrker primært bryst, triceps, skulder og lidt vinger samt mave.
squat - primært ben, men for at kunne lave denne øvelse skal hele kroppen arbejde sammen.
dødløft - samme her

pointen er.. lav kun øvelser hvor det er DIG som skal håndtere nogle løse vægte! dvs. drop maskiner og arbejde kun med vægte hvor det er dig som skal kontrollere dem. Det får du 100% mest ud af!

Start ikke tungt.. men øg langsomt kg'ene.. f.eks fra uge til uge.
Hold korte pause mellem sæt.
Sørg for, at du laver øvelserne korrekt - spørg ikke dem i træningslokalet.. spørg en ansat i træningscentret.

sørg for alting at presse dig selv! og varier så meget som muligt! lav det endelig ikke til en rutine hvad du gør på de forskellige dage og i hvilke rækkefølge!

Det vigtigste er nu kosten!

du skal spise ca. 3000kcal om dagen
210g protein om dagen
80-100g sundt fedt om dagen
og de resterende kcal skal være i form a kulhydrat!

1g kylhdrat indeholder 4kcal
1g protein indeholder 4kcal
1g fedt indeholder 9kcal

så det er let at regne sine kcal ud.

Det bedste protein er fedt fattigt protein... bla. skummetmælk (eller matilde kakao), kylling, kalkun, tun(fisk) og magert kød

sundt fedt er alt fedt som er flydende ved almindelig stuetemperatur..

fedt i mandler og diverse nødder er altså sundt fedt! peanuts er også sunde, men de er ofte alt for saltede.

Jeg mener helt seriøst, at 90% af alt arbejdet for den perfekte krop ligger i kosten.. og kun 10% i træning! træning er trods alt kun 3 gange om ugen og maks en time pr. gang (for mit vedkommende)

ahh ja.. få MASSER af søvn! sov sov sov.. det er her din krop ændre sig allermest!
og drik VAND! masser af det! gerne 1-2L om dagen!

Det er hårdt! ikke træning! men at spise alt det man skal spise:o)!
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 08:51 #8
Hej Kalp.

Hvordan har du beregnet dig frem til dette:

du skal spise ca. 3000kcal om dagen
210g protein om dagen
80-100g sundt fedt om dagen
og de resterende kcal skal være i form a kulhydrat!
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2005 - 09:49 #9
kropsvægt x 24 = antal kalorier + 1500 ekstra

Jeg havde ikke lige en lommeregner på min men det giver altså 3132kcal helt præcist.

210gr protein * 4 = 840 kcal
(hvorfor 210g protein? fordi det optimale ville være 3gr protein pr. kg kropsvægt. Han vejer 68kg.. 68 * 3 = 204. Jeg runder op op til 210. Det betyder så, at vi rent faktisk kan regne ud hvad han skal have i kcal i form af protein.

100gr fedt * 9 = 900kcal
(hvorfor 100gr fedt?. Lægevidenskab. Det anbefales! Der skal mindre til hvis man er en lav person, men jeg er selv 181cm og da mit indtag skal ligge på det så passer det fint med spørger. Vi snakker som sagt om sundt fedt! Det er alt sammen fakta som er med til at opbygge en pæn krop, men noget af det vigtigste ved denne fedt er at "smørre" dine led.

Fedt og protein indtaget giver samlet
900 + 840 = 1740kcal

men vi mangler stadig nogle kcal for, at komme op på de 3132kcal som han skal indtage

3132kcal - 1740 = 1392 kcal mangler

og de skal som sagt indtages i form af kulhydrat.. og det er helt normalt at man får de fleste kcal i kulhydrat!

348gr kulhydrat * 4 = 1392kcal

1740kcal + 1392 = 3132kcal!

Simpel formel.. men den virker. Håber du kunne bruge min besvarelse.
Avatar billede icebreaker Nybegynder
31. oktober 2005 - 18:24 #10
Wow, nice der. :) Tak for hjælpen, kalp.
Avatar billede kalp Novice
31. oktober 2005 - 18:36 #11
icebreaker >> selv tak:)