Avatar billede monarchs69 Nybegynder
30. oktober 2005 - 01:32 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

hvor får jeg fat i windows 2000

har en gammel bærbar med 98 SE og vil gerne opgradere til 2000...

Nogen forslag?
Avatar billede woodplace Nybegynder
30. oktober 2005 - 01:38 #1
Avatar billede serverservice Praktikant
30. oktober 2005 - 08:23 #2
prøv evt på dba.dk eller guloggratis om du ikke kan finde noget brugt - den pris er lige lovlig høj efter min mening og softwaren er den samme uanset hvad
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
30. oktober 2005 - 08:25 #3
Måske skulle du overveje Windows XP. Hvis du slår alt gejlet fra har det ikke væsentligt højere krav end Win2k og i modsætning til Win2k understøtter Microsoft stadig WinXP (med nye versioner af deres programmer).
Avatar billede serverservice Praktikant
30. oktober 2005 - 08:31 #4
Jeg er egentlig enig med schwarz , men det er kun fordi prisen er så høj på w2k i forhold til xp . Ellers er jeg selv w2000 tilhænger når man sammenligner de to systemer , men det er der så meget debat om her allerede - Jeg vil anbefale at tage backup af dine filer og lave en ren nyinstallation , pr. erfaring er der altid mange problemer med opgradering fra win98, men du bestemmer selv.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
30. oktober 2005 - 09:47 #5
dannyboyd: mht. WinXP/Win2k, så er det bare min pointe at fordelen vil forskubbe sig meget mod WinXP når først sådan noget som Internet Explorer 7 og Avalon udkommer.
Avatar billede monarchs69 Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:11 #6
ja jeg har jo en xp liggende så det er da en mulighed, men bare lige så folk er med så kører jeg altså med en gammel Toshiba Satellite Pro 4220 xcdt, med 450 mhz og 192 ram samt ca. 6 GB HDD...

Kan den virkelig understøtte XP og hvilke ting bør jeg i så fald skrue ned for?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. oktober 2005 - 14:22 #7
Måske du skulle overveje linux, hvad skal maskinen bruges til?
Avatar billede monarchs69 Nybegynder
30. oktober 2005 - 21:09 #8
Surfe og se film, høre musik, kigge billeder...

endvidere standard officepakke brug. Har bestilt Ubuntu, kan ikke brænde den ned, desværre ingen brænder :(..

Har været i computer city for at høre pris på en gang 256 sd ram så jeg kan få den op på maksimalt 320 ram, men de er godt nok ikke for hurtige i den butik...
Avatar billede monarchs69 Nybegynder
31. oktober 2005 - 01:19 #10
att James...

Tak for svaret, fandme lækkert!!