Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. oktober 2005 - 11:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Server findes ikke??

Jeg har problemer med at bruge min localhost efter en reinstallation af både xp pro og mssql 2000.

Jeg får hele tiden at vide at serveren ikke findes og eller adgang er nægtet.

Jeg har oprettet seperat bruger med både public og owner egenskaber og tjekket samtlige flueben er placeret de rigtige steder.

Det er den samme connection streg, som jeg har brugt før. Så jeg er virkelig på bar bund.

Jeg har prøvet at slette localhost og oprette igen uden at det hjalp noget.

Jeg er støt på feltet replication under egenskaber for server, hvor den ikke er sat til Publisher or Distribuator kan det være der fejlen er?

????:-) karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:30 #1
når du er inde i enterprise manager hvad hedder serveren ude i treeviewet til venstre ?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. oktober 2005 - 11:34 #2
"Workroom" som er navnet på den computer jeg bruger
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:38 #3
den hedder ikke noget med workroom\etellerandet ?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. oktober 2005 - 11:39 #4
WORKROOM(Windows NT)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. oktober 2005 - 11:53 #5
Jeg har lavet en videosekvens (30sekunder )som kan ses her

http://users.cybercity.dk/~ccc27244/mssql.html
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:03 #6
prøv evt at connecte med 127.0.0.1 .
Jeg kan ikke umiddelbart se nogen indstillinger som virker forkerte.
eller hvis du har fast ip prøv at connecte til den.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. oktober 2005 - 12:32 #7
Det gjorde desværre ingen forskel.

Kan det skyldes brugerkontien, jeg benytter mig af "basis" administrations kontoen?
Avatar billede kilroydk Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:14 #8
du siger at du har installeret XP.. er det Home eller Pro versionen ??? Home indeholder ikke inet-serveren.....

Og desuden... Den installeres ikke som standard... Har du kontrolleret, at den virkelig er installeret ??? 127.0.01 eller Localhost skal svare hvis den er der.

Sidste mulighed - har du en firewall installeret ??? Så kan det være den der forhindrer at du får adgang til port 80, og dermed ikke kan få noget svar.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. oktober 2005 - 13:28 #9
XP pro helt opdateret.

IIS er installeret og http://workroom/ fungerer

Har slået firewall fra i xp pro.

???karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:46 #10
hvis du har en sa bruger så prøv at connecte som denne.
altså bruge sql login i stedet for windows authentication.
har du oprettet logins på sql serveren ?
Avatar billede kilroydk Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:54 #11
Okay iss serveren kører... har du installeret de korrekte ODBC drivere til mySQL ??? Jeg læste problemet som at du ikke kunne komme til iss-serveren, men nu kommer jeg i tvivl - er det den eller database-serveren ??? Hvis det er database-serveren kræver det odbc driveren installeret på maskinen der kører iss-serveren, da der ellers ikke kan opnås forbindelse til database-serveren.
Såvidt jeg husker, med mindre du har ændret noget, så installeres "Anonymous" brugeren med adgang til iss-serveren som standard under XP (er ikke sikker), og så skal du kunne se den på enten "localhost" eller "127.0.0.1" (=dummy-adresse)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. oktober 2005 - 14:35 #12
-> dr_chaos

Jeg bruger følgende at connecte med

Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
strConnect "Provider=SQLOLEDB.1;Server=WORKROOM;database=test;uid=karsten;pwd=larsen;network=DBMSSOCN"
Conn.Open strConnect

Det har før fungeret fint.

Der er ingen problemer med at connecte til andre server fra Enterprice manager hos andre udbydere.

Der må vist blive en geninstallation af mssql i første omgang :-(

-> kilroy
det er mssql og ikke mysql. Kender ikke til mysql og ved om det betyder noget i denne sammenhæng. Det er database serveren, som jeg ikke kan få kontakt til.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:44 #13
har du oprettet et login på sqlserveren kaldet
karsten
med
password:larsen
?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2005 - 15:18 #14
DBMSSOCN er over IP

hvad giver

ping WORKROOM

eller

nslookup WORKROOM

?

EM viser serverens navn, men når du connecter med IP skal du bruge IP nummer eller
IP navn (og selv om IP navn ofte er serverens navn så behøver det ikke være det)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. oktober 2005 - 23:46 #15
Efter en reinstallation er der ingen problemer. Alt virker som i gode gamle dage!

arne_v -> ping WORKROOM gav resultat, men nslookup WORKROOM gav intet resultat.

Jeg ved ikke, hvad fejlen har været, det vil være rart at kende den til en anden gang.

dr_chaos vil du lægge et svar som tak for hjælp undervejs.

:-) karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. oktober 2005 - 10:26 #16
svar er glad for at det kom til at virke :)