Avatar billede reddevil Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netvæk mellem to laptops?

Hvordan sætter man lettest et netværk op mellem to laptops som begge har et trådløst netværkskort?? Vi skal bare dele nogle filer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. oktober 2005 - 10:48 #1
Du dobbeltklikker på det lille trådløs ikon nedest til højre.

Klikker på egenskaber. Under generelt klikker du på konfigurer. Undrer advanceret er derr en liste med egenskaber for det trålløde netkort. Du skal finde noget med Ad Hoc, og derr skal begge maskiner tildeles samme kanal. Samme sted skal du også have dem sat op til at anvende samme foretrukket bånd.

Nu skal du bare sikre, at begge PC'ere tilhører samme workgroup, og at de har deling af filer aktiveret, for så skulle du kunne finde den anden PC, hvis du højreklikker på trådløs ikonet, og vælger vis trådløse netværk, der er tilgængelige.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:52 #2
det skulle nu ikke være nødvendigt med samme workgroup... men til gengæl skal du sætte ip adresser på dem så de kan se hinanden... kunne se sådan her ud:
ip: 10.0.0.1 og 10.0.0.2
subnet: 255.0.0.0
gateway skal ik sættes og heller ikke DNS...
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. oktober 2005 - 10:56 #3
Ups ja selvfølgelig, det glemte jeg. IP'ere i samme segment.
Avatar billede reddevil Nybegynder
14. januar 2009 - 13:25 #4
rydder op i mine gamle ikke lukkede tråde