Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:36 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

startup error

hej jeg har lige opgradret min computer med nyt bundkort og cpu-køler.

men nu kan jeg ikke få den til at starte.

godt nok starter computeren og alt lyder til at kører, men der er intet skærmbillede. istedet er der en post vocal code hvor der er et langt bip efterfulgt af 2 korte.

bundkortet er et ASUS P4P800-E DELUXE,
og har varenummer: P4P800-E DELUXE

Jeg har prøvet at skifte PSU og grafikkort, jeg har også prøvet at starte op uden ram..

nogen der ved hvad jeg skal gøre??
Avatar billede boxer Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:56 #1
Det kunne godt tyde på et grafikkortproblem:
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede boxer Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:57 #2
Sørg for at dit grafikkort sidder korrekt. TAg det evt. ud og monter det igen.
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:59 #3
jeg troede også først at det var grafikkort men jeg har prøvet med flere forskellige
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. oktober 2005 - 08:01 #4
de skriver på det link hvis det også henvender sig til asus kort at mit problem er: Display adapter problem (MDA, CGA)

men det ved jeg ikke hvad jeg skal gøre med
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. oktober 2005 - 08:03 #5
hvad er det for noget RAM du har?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
27. oktober 2005 - 08:09 #6
den er sat til agp- i bios..?
(havde DEt problem igår med en pc)
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. oktober 2005 - 10:06 #7
Jeg har pc-3200

men jeg når ikke ind til bios skærmen viser altså ingenting!
Avatar billede huset Praktikant
27. oktober 2005 - 11:10 #8
hvilken BIOS snakker vi om?
Avatar billede huset Praktikant
27. oktober 2005 - 11:14 #9
AMI: 1 long, 2 short
Failure in video system An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered

AWARD: 1 long, 2 short
Video adapter error Either video adapter is bad or is not seated properly.  Also, check to ensure the monitor cable is connected properly.
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. oktober 2005 - 15:09 #10
kan denne video adapter error skyldes jumper/switch settings??

jeg har nemlig ikke rørt ved jumpers/switches.

for jeg har jo som sagt prøvet med et andet grafikkort hvor computeren opførte sig på den samme måde
Avatar billede kromonologi Nybegynder
27. oktober 2005 - 15:12 #11
det er nok også vigtigt at tage med at bundkortet er HELT nyt.
Avatar billede kromonologi Nybegynder
28. oktober 2005 - 07:28 #12
og desuden sidder grafikkortet som det skal
Avatar billede kromonologi Nybegynder
28. oktober 2005 - 07:49 #13
mit grafikkort er AGP
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. oktober 2005 - 08:05 #14
grafikkortet kan kun sidde et sted, men har du stille bios til det..??
Avatar billede kromonologi Nybegynder
28. oktober 2005 - 08:08 #15
jeg går ud fra at du mener om jeg har sat jumperen til AGP men mit bundkort understøtter ikke pci-express.

så jeg går da ud fra at den i forvejen står til at kører AGP
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. oktober 2005 - 08:10 #16
det må man da håbe så, men er det ikke nemmere lige at slå det helt fast, at det IKKe er det.??
Avatar billede kromonologi Nybegynder
28. oktober 2005 - 08:11 #17
kan du uddybe jeg er ikke helt med på hvad du mener??
Avatar billede kromonologi Nybegynder
28. oktober 2005 - 08:15 #18
hvordan sikre jeg mig at bios er stillet til AGP
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. oktober 2005 - 08:36 #19
tag lige og skaf et pci grafikkort, til at teste med.

Det er før set at agp kort ikke vil starte ordentligt op.
Avatar billede kromonologi Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:00 #20
men der er ikke pci-express på mit bundkort
Avatar billede huset Praktikant
30. november 2005 - 15:09 #21
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. november 2005 - 16:46 #22
james mener IKKE et pci eksprees kort, blot alm pci- grafikkort..O)
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:24 #23
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede kromonologi Nybegynder
21. december 2005 - 07:30 #24
Jeg mener desværre ikke at der er nogen der har været istand til at hjælpe mig med mit problem så jeg vælger at lukke tråden.

ps.
undskyld:-)
Avatar billede kromonologi Nybegynder
21. december 2005 - 07:30 #25
svar