Avatar billede maow_mafas Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:16 Der er 2 kommentarer

Power point Object kommando skrivning?

Til alle.

Jeg sidder idag og skal til og lave et af de mere avancerede Power point dokumenter / fremstillinger, til dette har eg en bestemt font som jeg skal bruge, den er ikke normalt eje på computere, og af samme grund, har jeg brug for hjælp her.
Jeg skal finde en måde, hvor at fonten ligger i dokumentet, til at den så bliver "auto-installeret" på computeren som en godkendt font.
Det som jeg har gjort indtil videre, er at få filen indsat som et objekt i præsentationen, derefter er jeg nået frem til følgende:
Jeg højreklikker på den, vælger pakke-objekt, så rediger pakke.
Her kommer der et nyt vindue frem, og her er jeg nået til den konklusion at jeg må skulle give pakken en kommando for at den gør det. Derfor trykker jeg: rediger i menulinjen og så komandolinje.
Nu hopper den næste boks frem, her kan jeg skrive filen en kommando og det er her at jeg har brug for hjælp, tror jeg da, for jeg aner ikke hvilken kommando at jeg skal give den, for at den kopierer sig selv over i Font mappe så den kan genkende fonten i dokumentet, og hvordan at den sættes til at auto åbne sig selv.
Jeg tror at det er det jeg skal gøre, og at det er det der er mit problem, det er den eneste løsning som jeg kan finde/se, jeg mangler bare kommandoen, andre løsninger modtage selvfølgelig med kys-hånd så længe at det dog stadig er nogle som sker inde i selve dokument filen!
Med venlig hilsen Hjalte.

Ps: Hvis dette ikke er grundigt nok, så skriv neden under og jeg vil prøve at uddybe bedre.
Avatar billede jkrons Professor
26. oktober 2005 - 16:32 #1
Har du prøvet simpelhen at gå ind under lagrinsindstillinger og vælge Integrer True Type skrifter? Det virker dog langt fra for alle skrifttyper.
Avatar billede maow_mafas Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:36 #2
aner ikke engang hvad du snakker om, så nej, kan du give en beskrivelse af handlingen lidt dybere???
jeg vil med glæde prøve det af!