Avatar billede sprokit Nybegynder
26. oktober 2005 - 08:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

TV tuner

Hej There

jeg er ved at købe et PCI tv tuner, i den forbindelse vil jeg høre om der er nogle eksperter der har lidt erfaring inden for TV tuner til PC...

er der noget man skal være spæcielt opmærksom på?
hvordan fungerer de kombinedrede grafik og tv kort?

ja skriv bare alt hvad du ved...
Avatar billede screem_brille Novice
26. oktober 2005 - 08:58 #1
1 hold dem hver for sig, hvis du senere vil opgrade et af kortene, har man et problem da det gamle jo var bygget samme på et kort.

Går man efter et Hauppauge kort, går du ikke galt i byen (men de koster lidt mere end mange andre kort, men de penge er givet godt ud)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. oktober 2005 - 09:27 #2
Et grafik kort med TV funktion, har sjældent en tuner indbygget, men derimod en ekstern tuner eller bare en composite/svhs indgang.

Køb en god tuner og hvis det er fordi du vil kunne optage til din harddisk, så køb noget hardware der kan komprimere signalet for dig, så din computer ikke skal gøre det!

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115586 har hardware encoder og kan klare DivX, MPEG-4, MPEG-2 og MPEG-1. Det er en ekstern bokx og den bruger USB2.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:14 #3
scream brille har ret i at Hauppauge et god, til gengæld koster deres billigste
model 945 kr. i Zitech. Samme sted kan du købe en udmærket WinFast tuner for 495 Kr.
Jeg har selv en WinFast og er godt tilfreds. Jeg har desuden en Pinnackle tuner, men
der er problemer med lyden. Når jeg åbner den, er der ikke lyd før jeg skifter kanal.
Men som sagt, vil du betale for Hauppauge, er det et godt valg.
(Jeg er selv en fattigrøv, derfor WinFast)
Avatar billede sprokit Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:47 #4
Hej Med jer, og tak for inputtet

grunden til mit spørgsmål om "2 i 1" kort, er at jeg har fundet dette kort
er der nogle der kender noget det?

MSI FX5200 Personal Cinema AGP, 128 MB RAM
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. oktober 2005 - 07:49 #5
et link ville være rart.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. oktober 2005 - 07:52 #6
http://www.superwarehouse.com/MSI_FX5200_Personal_Cinema_128MB_Video_Card/TV5200-VTDF128/p/366453

Det har følgende connectors: DVI-I (Digital), VGA (Analog), Composite Video and S-Video

Det har ikke TV tuner.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. oktober 2005 - 07:56 #7
1 x DVI-I - 29 pin combined DVI
- Forefindes på fladskærme, afløser VGA stikket
1 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15)
- Standart VGA stik findes på de fleste skærme.
1 x composite video output - RCA ( with adapter )
- Gult Video stik, output til TV
1 x composite video input - RCA ( with adapter )
- Gult video stik input fra kilde så som DVD eller video
1 x S-video input
- Sort PS2 lignende stik for video fra kilde så som DVD eller video
1 x S-video output
- Sort PS2 lignende stik, output til TV
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:46 #8
brug for mere hjælp ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. december 2005 - 11:57 #9
screem er du på point jagt, med alle de svar du får smidt rundt med i dag?
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:08 #10
næ bare ganske alm oprydning og gider ikke læse alle 1100 spørgsmål igennem igen, så jeg ligger bare et svar, så må folk enten afvise eller bede om yderligere hjælp