Avatar billede vangagh Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:51 Der er 1 kommentar

låst IBM bærbar pentium 2

Når jeg starter min oldsag op viser den lige et par tal også en lås. Her skal jeg så indtaste et password, som jeg ikke har. Jeg har prøvet med bootdisk 1.44 & CD. Alt, ctrl, delete. F1 -F12.
Hvad skal jeg gøre ?
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2005 - 20:34 #1
Det lser ud til at det er et bios password, du har problemer med!
Den kan være svær at løse og jeg kan ikke sige om nedenstående hjælper dig, men du kan prøve at taste et gammelt IBM "default" password ind : merlin

Hvis ikke det hjalp, så prøv dette (udført på TP380/TP390 maskiner)
Fjern alt 220V og sluk maskinen.
Find en lille skruetrækker eller anden lille ting, der kan trykke et par "clips" ned ved keyboardet.
Nederst på tastatureret (kan ikke huske hvilke taster) men i hver sin side, er der 2 fordybninger hvor du kan trykke en clips ned og vippe tastaturet op.
Nå det er vippet op, vil du i højre hjørne se et lille batteri, som du prøver at afmontere i et minut eller to.
Montere det hele igen og start maskinen op, den vil nu checke CMOS og tid osv.
det siger du ja til at gemme og nu skulle den gerne virke igen (forhåbenlig)