Avatar billede frank1873 Nybegynder
25. oktober 2005 - 14:49 Der er 7 kommentarer

Fra VHS til DVD

Der er så mange kloge hoveder her så jeg vil gerne bede om lidt hjælp.
Min ellers gamle og trofaste vidiomaskine (VHS) er lige afgået ved døden. (snøft)
Kan det, på en eller anden snedig måde, lade sig gøre at mine vidiofilm kan brændes over på DVD skiver.
Det skal gerne været ment.
MVH
1873frank
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:03 #1
jeg kan ikke huske det helt præcist, men jeg mener at nogle kan klare jobbet:
http://www.triogate.dk/shop/default.asp?ProductID=DR-MV1
kig midt i teksten, der står: • Automatisk overspilning uden blanke afsnit (VHS-->DVD) kan det være det ?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:04 #2
ellers kig på nogle andre af de såkaldte "combi" maskiner, jeg er temmelig sikker på at man kunne overføre indholdet af en vhs til en dvd
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:19 #4
her er en med samme problem tror jeg: http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/2/1406.html
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. oktober 2005 - 15:32 #5
har kigget lidt rundt omkring og har vist fundet ud af du skal have et video kort som tillader dig at tilslutte en videomaskine, eller projektor så du kan gemme din videoer på din harddisk !
men du siger at din videomaskine er i stykker ?
jeg tror du under alle omstændigheder skal have fat i en ny afspiller
Avatar billede frewald Nybegynder
12. november 2005 - 16:18 #6
Vær opmærksom på at de fleste CHS film er kopibeskyttet (macrovision) - så du kan ikke bare overspille fra VHS til DVD
Avatar billede frewald Nybegynder
13. december 2006 - 10:31 #7
Hej frank. Hvordan går projektet? Og kan du evt. lukke spørgsmålet?