Avatar billede newyork Nybegynder
22. oktober 2005 - 13:35 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Grafikkort virker ikke

Hej..

Jeg har lige købt et nyt grafikkort af mærket PowerColor Radeon 9600 XT, men jeg kan ikke få driveren til at virke. Først installerede XP selv kortet men ikke ordentligt for vinduerne "hakkede" når man flyttede dem. I stedet prøvede jeg på at installere de drivers der var på cd'en og de virkede næsten også, men efter et stykke tid slog kortet nærmest fra. Skærmen opførte sig som om at pc var slukket men det var den ikke. I stedet for valgte jeg at installere de drivers som ligger på nettet men når installationen er færdig og jeg har genstatet så melder min computer fejl og opfører sig mærkeligt.
Jeg fandt dog ud af at driverne fra mit gamle geforce stadigvæk var installeret så efter jeg fik dem afinstalleret og de nye drivers fra cd'en installeret så stoppede mit kort med at gå ud.
Desværre virker de installerede drivers ikke fuldstændigt for en gang i mellem gå min pc nærmest i stå og jeg kan heller ikke installere den ATI-manager man skal bruge når man skal ændre i opløsningen, bruge TV-out osv.
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for det er virkelig irriterende???

PS. Mit gamle bundkort understøtter kun AGP4X og kortet er AGP8x. Kan det volde nogle problemer?
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 13:39 #1
nej det vil ikke volde problemer at dit bundkort "kun" er 4X AGP, men du bør hente nyeste catalyst.

https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27
Avatar billede boxer Nybegynder
22. oktober 2005 - 13:49 #2
Det kan være en stor fordel at rense for rester af drivere til dit gamle grafikkort.
Brug DriverCleaner og læs vejledningen grundigt.
http://www.drivercleaner.net/dc.htm

Det er muligt at du skal opdatere drivere til dit chipsæt også.

Inde i ATI Control Panel skal du sætte indstillingerne til 4x AGP.
Avatar billede newyork Nybegynder
22. oktober 2005 - 14:10 #3
Jeg har lige prøvet på at installere Catalyst men når jeg så er færdig har genstatet min computer så melder den den samme fejl to gange: .NET Framework Initialization Error: mscorwks.dll could nok be loaded. Udover den fejl begynder min pc at gå i stå hver gang jeg går ind på en ny hjemmeside
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 14:12 #4
og du har installeret .net framework ?
Avatar billede newyork Nybegynder
22. oktober 2005 - 14:18 #5
nææ det tror jeg ikke. men det troede jeg hørte med i catalyst.. hvad skal man bruge det til og hvor kan man hente det?
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 14:21 #6
Avatar billede newyork Nybegynder
23. oktober 2005 - 15:57 #7
Nu har jeg fået installeret .net framework og det har hjulpet noget for nu kan jeg godt gå ind i Catalyst og min computer er også blevet mere stabil men slet ikke nok endnu. For hver gang at jeg prøver på at gå ind i et program der kræver lidt eller ind i battlefield 2 så kommer der denne besked: "VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands". Jeg kan bare ikke forstå hvis det skulle være galt med driveren for jeg har installeret den nyeste som ligger på nettet. Du snakkede noget om at jeg måske var nødt til at opdatere drivere til dit chipsæt, hvordan gør jeg det og er det chipsættet på grafikkortet eller bundkortet?
Avatar billede screem_brille Novice
23. oktober 2005 - 16:01 #8
nu har du husket at tilslutte ekstra strøm til grafikkortet ikek ? (en VPU fejl er tegn på for list spænding / ellers stræm til kortet), så det lyder til du enten har glemt at montere et kabel, eller din PSU måske er for lille.
Avatar billede boxer Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:02 #9
Du henter Everest herfra:
http://www.lavalys.com/products/download.php?dlid=1&lang=en
Programmet kan fortælle hvad dit chipsæt hedder og hvor du kan hente en driver til det.
Avatar billede newyork Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:11 #10
nej jeg må da ærlig indrømme at jeg ikke lige har tilsluttet ekstra strøm til mig grafikkort. Men jeg kan nu heller ikke lige se hvor jeg skal gøre det? Mener du at jeg mangler at tilslutte et kabel, for jeg kan nu ikke se hvor der skulle sidde et ekstra kabel henne på kortet
Avatar billede newyork Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:14 #11
Og min PSU er på 400w og forholdsvis ny så jeg kan ikke forstå hvis den er for lille
Avatar billede screem_brille Novice
23. oktober 2005 - 16:16 #12
hvilket bundkort har du ?`ved du det ikke kan du med det program boxer linker til ret sikkert finde ud af det ;)
Avatar billede newyork Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:19 #13
når jeg går ind under chipsæt står der SIS 645. Men jeg ved at det hedder: "MSI 645 Ultra, MS-6547 ATX mainboard
Avatar billede newyork Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:22 #14
Avatar billede newyork Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:45 #15
men tror du/I at den er gal med strømmen?
Avatar billede newyork Nybegynder
24. oktober 2005 - 19:43 #16
Det er lige meget nu. Jeg købte et nyt bundkort og processor. Trængte alligevel også til det.. Men jeg vil gerne give Screem brille nogle af mine points fordi du alligvel hjalp mig med nogle problemer
Avatar billede screem_brille Novice
24. oktober 2005 - 21:35 #17
Svar ;)
Avatar billede nalle22 Nybegynder
20. september 2011 - 21:15 #18
PowerColor
RADEON HD 3450 512MB og -PSU 400W Big Fan

Key features

400 Watt PSU

Suitable for ATX systems using a Pentium 4 or AMD CPU

Extra large 120 mm fan for optimal cooling with lower noise

Low noise level less than 26 dB(A)

Item number: 13980
er det ikke nok strøm til den eller hvad?