Avatar billede pla-net Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopiering - bedste metode?

Hej,

Jeg vil gerne have mulighed, for at tage backup af nogle dokumenter hver dag.
Hvad er den bedste løsning? Og ikke mindst billigste ;o)
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2005 - 10:05 #1
En USB disk i maskinen og kopier dem over !

Men hvad er miljøet ? Windows XP eller Windows 2003 server med AD ?
Avatar billede boxer Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:35 #2
Afhængigt af hvor mange GB det drejer sig om, kan du brænde det på en cd- eller DVDRW.
Avatar billede peet49 Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:45 #3
Avatar billede perj Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:08 #4
peet49's forslag er rigtig god. Billigst er dog en USB nøgle og et gratis program som du selv kan styre.http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm
Stol dog ikke 100% på en USB nøgle:-)http://exp.dk/spm/657915
Avatar billede pla-net Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:43 #5
Peet49s forslag var rigtig god, men jeg må dog indrømme at "stoneware" var lige det vi havde brug for :-) Klasse
Avatar billede pla-net Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:44 #6
Svarer du lige perj, så du kan få point
Avatar billede perj Nybegynder
21. oktober 2005 - 22:50 #7
ok
Avatar billede sharpe Nybegynder
22. oktober 2005 - 01:13 #8
Hvis du kun skal backup få dokumenter, vil det nok være en god idé at sende dem til eksempelvis din gmail konto (hvis du har en) på den måde, hvis huset brænder ned, har du stadig dine dokumenter :-)
Avatar billede perj Nybegynder
22. oktober 2005 - 10:39 #9
Intet er helt sikkert, men en USB nøgle er da noget man har i lommen:-)
En anden íde for at imødekomme ildebrand og tyveri kunne være, at oprette en E-boks, hvis man ikke allerede har en. Dog synes jeg at skuffen der er lige lidt nok.
E-boks: http://www.e-boks.dk/e-Boks_konceptet.aspx
Flere internet udbydere kan også tilbyde Online Backup. Her er et eksempel: http://www.scannet.dk/order.asp?type=backup
Undskyld hvis vi spammer.