Avatar billede souledout Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Hej

Jeg står overfor at skulle investere i en ny bærbar computer og har brug for nogle second opinions i den forbindelse.

Jeg har set mig lun på en Zepto Znote 2314W, men har et par spørgsmål i den forbindelse.

Jeg har havde tænkt mig at få den med følgende specs:

Pentium M 2.0 Ghz processor
1280 MB RAM
80 GB 7200 rpm harddisk
Nvidia Geforce GO 6250TC 256MB (64 dedikerede ram + 192 delte)
DVD-RW Dual Layer

Den står til ca. 14.000 hos pc-direct.dk

Ovenstående antal ram er tilsyneladende det maksimale man kan sætte i. Er det nok når der nu ikke kan udvides?

Grafikkortet er vist ok, men ikke fantastisk. Med Windows Vista på vej, vil jeg da gerne være sikker på at det kan følge med - hvad mener I?

Og til sidst: Har I forslag til alternativer? Specs skal være nogenlunde magen til og det er især vigtigt at den er ret mobil - dvs. max 2,5 kg og 14"-15" skærm.

På forhånd tak

- Andreas
Avatar billede huset Praktikant
20. oktober 2005 - 14:42 #1
Jeg har set mig lun på en Zepto Znote 2314W, men har et par spørgsmål i den forbindelse.-->

Denne får vi snart test af på laptopworld.dk

Ovenstående antal ram er tilsyneladende det maksimale man kan sætte i. Er det nok når der nu ikke kan udvides?-->

Det viser bare hvordan dine RAM på maskinen e dedikeret kontra shared RAM.
Grafikkortet er vist ok, men ikke fantastisk. Med Windows Vista på vej, vil jeg da gerne være sikker på at det kan følge med - hvad mener I? -->

Den følger da fint med vista som langt de fleste maskiner gør. Dog er 6250 ikke et spille kort

Denne http://zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=I8tlvXBtmA får vi også snart på sitet. En perfekt overtager til deres 4200 model. Dog støjer den en "smule" mere end 4200.
Avatar billede souledout Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:19 #2
"Det viser bare hvordan dine RAM på maskinen e dedikeret kontra shared RAM."

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener?
Avatar billede huset Praktikant
21. oktober 2005 - 07:59 #3
Dedikeret RAM vil sige dine RAM IKKE deles med resten af spec. kontra shared RAM. Et stort plus
Avatar billede souledout Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:40 #4
Nårh... jeg tror I misforstår mig. Jeg snakker om system-rammene, altså de 1280 mb.
Avatar billede huset Praktikant
24. oktober 2005 - 08:22 #5
hvad med det
Avatar billede souledout Nybegynder
24. oktober 2005 - 10:36 #6
Tror I det nok til at Windows Vista vil køre glat f.eks.? Altså om det generelt er nok til at computeren er nogenlunde fremtidssikker.
Avatar billede huset Praktikant
24. oktober 2005 - 11:15 #7
¨Ja selvfølgelig

Ingen maskine er fremtidssikret.
Dit grafikkort er heller ikke et optimalt kort hvis du snakker om grafiske applikationer
Avatar billede huset Praktikant
24. oktober 2005 - 11:16 #8
Avatar billede huset Praktikant
01. november 2005 - 09:58 #9
Tid til feedback???
Avatar billede souledout Nybegynder
01. november 2005 - 11:27 #10
Nårh ja - jeg tror jeg har besluttet mig for en Asus W3V, men tak alligevel... smider du et svar?
Avatar billede huset Praktikant
01. november 2005 - 11:29 #11
svar