Avatar billede anjoss Nybegynder
19. april 2001 - 14:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hubben virker ikke :(

Hej med jer.
Det er første gang jeg prøver det her, så jeg håber jeg gør det rigtigt.
Jeg er direkte på internettet gennem et lokalnetværk 10/100/1000 Mbit, det virker fint med en pc, men jeg har to.
Jeg har købt en hub (Flash Eternet Hub) FH-7004k  100Base TX Class II Hub, og prøver med Sygate Home Network. De kan godt se hinanden med kabel direkte fra den ene til den anden, men når jeg sætter hub på kan de ikke se hinanden, og kan ikke komme på nettet. Da jeg købte hubben fik tre kabler med, en til hver pc, og en til internettet.
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 14:08 #1
det kabel du bruger imellem de 2 computere må du IKKE bruge samtidigt med HUB\'en.
Da det er krydset.
Avatar billede hojben Novice
19. april 2001 - 14:09 #2
Du skal passe på med kablerne... Hvis du kan se den anden ved at forbinde dem sammen via netkabel er det et krydset RJ45..

fra routeren --> hub --> krydset kabel
fra PC --> hub --> ikke krydset..

Mener at krydset RJ45 har 4 ledninger hvorimod ikke krydset har 8.
Avatar billede popp Nybegynder
19. april 2001 - 14:11 #3
Hvis hubben har en uplink port kan du muligvis bruge den til det krydsede kabel
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 14:13 #4
popp:ja det er helt korrekt
Avatar billede anjoss Nybegynder
19. april 2001 - 14:15 #5
Ja det har jeg prøvet, der er kun forbundet til hubben. Jeg har også prøvet alle huller i hubben.Det eneste der ser ud til at virke er kabelen til internettet den lyser grønt (den sidder ikke i uplink)
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 14:16 #6
har du også prøvet med andre kabler ?
Avatar billede anjoss Nybegynder
19. april 2001 - 14:22 #7
Kan det være Sygate? Jeg kan ikke åbne Sygate Manager på client pc, det skal man måske ikke kunne?
Avatar billede anjoss Nybegynder
19. april 2001 - 14:29 #8
Jeg har en kabel som jeg bruger til at komme på nettet med en pc, jeg tror det hedder strait kabel. Det ene jeg fik med hubben skulle være et krydset. De to andre går jeg ud fra er ikke krydset. Dem har jeg prøvet på alle tænkelige måder.