Avatar billede spo Nybegynder
20. oktober 2005 - 11:26 Der er 4 kommentarer

Placering af person.xls i netværk i (Excel 2003)

Hvordan henviser man til placeringen af person.xls?
Når brugeren f.eks. opretter en makro i den personlige makroprojektmappe skal brugeren kunne anvende den på en anden maskine på netværket.

Kan jeg være sikker på der ikke oprettes flere person.xls'er, både lokalt og på netværket?

Hilsen Søren
Avatar billede jkrons Professor
20. oktober 2005 - 13:51 #1
Så vidt jeg ved, kan du ikke bruge person.xls som personlig mappe, hvis du arbejder i netværk med flere brugere.
Avatar billede spo Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:34 #2
Det er den samme bruger der ved sit eget login på AD. på forskellige maskiner skal kunne nå samme makro-ark.
Med andre ord. Følger person.xls brugeren eller maskinen?
Avatar billede jkrons Professor
20. oktober 2005 - 14:51 #3
Jeg mener at den følger den maskine, som Excel er installeret på.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
21. oktober 2005 - 11:07 #4
Det kan der ikke svares på uden at kende din AD opsætning. Da personal.xls ligger i Documents and Settings\%username%\Application Data\........... skal du for det første bruge roaming profiles så disse data kopieres med rundt til alle de PC'er som brugeren logger på. Hvis du bruger Citrix/Terminal server skal du have det sat op så brugerne har en roaming profil der også.
Da det er noget M$ har lavet sker der desværre jævnligt det at en brugers profil bliver f..... up og du er så nødt til at slette den. Det betyder også at personal.xls forsvinder hvis ikke man backupper.

'Kan jeg være sikker.......'  nej du kan ikke være sikker på noget som helst når M$ er blandet ind i det :-)  men normalt så virker det rimeligt fornuftigt.