Avatar billede skiz Nybegynder
20. oktober 2005 - 11:11 Der er 2 kommentarer

backup fra en hdd der har kørt win 98 med adgangskode

problemet er følgende...

Jeg har en hdd fra en computer der har kørt win98, og på denne hdd er der forskellige bruger konti.. kun en af dem er beskyttet med adgangskode og på denne er der mange vigtige ting for mig..

Den computer hdd sad i er brændt sammen, men hdd virker stadig...

Når man sætter hdd til en anden computer via usb rack, læser den alle data på den, jeg kan også finde alle de doc. og excel der ligger på den konto med adgangskode, men kan ikke kopiere disse doc filer, da de er "skrivebeskyttede pga. adgangskode" (eller noget i den stil.)

Hvis der er nogen der har en forholdsvis nem løsning eller lignende, så ville jeg blive meget glad :)

Mvh Jonas
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. oktober 2005 - 12:08 #1
Ved ikke om det virker. Men her er da en ide, der er let at afprøve.

Da maskinen er 98 er den jo også FAT formateret så Linux vil kunne få adgang til hele disken. Det jeg foreslåer er så at du brænder dig en CD, med Knoppix (http://tyge.sslug.dk/knoppix/) booter på denne (knoppix skal ikke installeres, den kan køre fra dit cd-rom drev) på denne vis får du fuld adgang til alle diskene i maskinen og du skulle også kunne kopiere diskens indhold. Det skal dog være et FAT formateret drev du kopiere til, eventuelt kan du brænde filerne over på en CD-rom eller lægge dem på en memory stick.

Knoppix brugerfladen minder meget om windows men det vil nok tage lidt tilvendings tid.

Når du har kopieret de data du skal bruge tager du CD'rommen ud af drevet og genstarter maskinen og så køre du windows igen.
Avatar billede skiz Nybegynder
20. oktober 2005 - 12:24 #2
Det vil jeg lige prøve senere... så finder jeg ud af om det virker for mig, men tak for hjælpen indtil videre :)