Avatar billede langejens Nybegynder
19. april 2001 - 09:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ADO og Len( )

Jeg har lavet en access database som jeg styre med ADO

Hvordan finder jeg ud af hvor lang den længste post er uden at skulle løbe hele basen igennem ?
Avatar billede mike@work Praktikant
19. april 2001 - 09:35 #1
SELECT TOP 1 LEN([tabelfelt]) FROM [tabelnavn] ORDER BY LEN([tabelfelt]) DESC
Avatar billede powell Nybegynder
19. april 2001 - 09:38 #2
Tror ikke det kan lade sig gøre med mindre du på forhånd har gemt den længste indtastede post i et eksternt arkiv med position og evt. længde.

Ellers er det kun den hårde vej...
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2001 - 09:44 #3
mike@work

nu ved jeg godt jeg lyder som en mavesur stodder, men har du osse en bruger på ekspeten til når du har fri? Må man det?

... well jeg ER sikkert en mavesur stoder (sorry!) :o)
Avatar billede mike@work Praktikant
19. april 2001 - 09:51 #4
1. Nej, jeg har ikke 2 brugere !....

2. Nej, man må ikke ha\' mere end en bruger, det er snyd og bør straffes hårdt !