Avatar billede allan-allan Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:14 Der er 4 kommentarer

Kender i en god bærbar til ca. 6000 kr.

Jeg skal købe en bærbar computer og har ca. 6000 at spendere. Er der nogen der har et forslag til et godt køb.

Tak

Allan
Avatar billede jepe Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:23 #1
Udvalget i den prisklasse er ikke sås stort, men da større end tidligere :-)

Det vigtigste er altid hvad du skal bruge den til, da det fastlægger hvilken hardware du har brug for. Til 'kontorbrug' er det nemmere at finde en god maskine, mens spil-bærbare i denne pris er svære at finde...

/jepe
Avatar billede allan-allan Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:28 #2
Der er primært tale om daglig tekstarbejde, og internet, da jeg ikke rigtig spiller comp. Af hensyn til min tålmodighed, må den dog meget gerne have 512 ram, en anstændig skærm, og af hensyn til der hvor jg færdes, mulighed for trådløst internet.
Jeg er ude efter erfaringer med forskellige mærker og modeller, samt om nogen evt. har spottet et godt tilbud.

God ferie

Allan
Avatar billede jepe Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:45 #3
Jeg har haft gode erfaringer med Asus, Acer og HP/Compaq (selvom mange sikkert er ueninge i den sidste...) så jeg har 2 råd til dig:
- køb et veletableret mærke (Toshiba, Asus, Acer, HP, IBM, Zepto)
- prøv så vidt muligt at have maskinen 'i hånden' før du køber den

Jeg har selv haft dårlige erfaringer med at købe en billig maskine af et 'ukendt' mærke (varme, støj, dårlig kvalitet i materialer). Sidder nu med en Asus som jeg prøvede/så før jeg købte den, og er meget glad for (skærm, tastatur, hardware, batteri, vægt er som jeg ønskede mig
Avatar billede jepe Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:58 #4
Var et smut i Fona i dag, og de har en Acer til 6.000 stående som ligner et fornuftigt køb...
Men mit råd er stadig at få maskinen (og eventuelt andre for sammenligningens skyld) mellem fingrene først :-)

/jepe