Avatar billede sorthvid Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP'en fanger ikke URL vars

Jeg har fået min ven til at installerer PHP på sin server som jeg nu bruger som webhotel. Problemet er at jeg ikke kan bruge url variabler (www.webserver.dk/index.htm?urlvariabel1=vaerdi). PHP'en fanger simpelthen ikke variablerne.

Er der nogen der kender til den fejl?
Avatar billede krydset Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:40 #1
fanger du dem rigtigt med $_GET ??

I dette tilfælde er det $_GET['urlvariabel'];
Avatar billede krydset Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:42 #2
eller måske er det $_REQUEST['urlvariabel']
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:54 #3
Det er ikke en php side, men htm side.

krydset, når det står i adr. baren er det altid get. Request kan hente både post og get.
Avatar billede krydset Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:56 #4
Hmmm er lost nu

der står "PHP'en fanger simpelthen ikke variablerne." Hvordan kan det gøres på en htm side.

Klart at php´en ikke fanger det på en htm side :|
Avatar billede sorthvid Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:19 #5
Jeg fandt ud af det. Det var en instilling i selve ini filen i php opsætningen. Så nu virker det!

Ellers tak for budene!