Avatar billede allan-allan Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:29 Der er 12 kommentarer

Mit dvd+rw vil ikke anerkende mine brændbare dvd'er

Jeg har netop købt en kasse med brændbare dvd'er, men fanden tage det, så vil min dvd ikke godtage dem. Jeg har taget højde for at mit drev er et + drev.

Når jeg sætter de tomme dvd'er i skriver comp. at den ikke kan læse dvd'en g at "diskstrukturen er beskadigt". Dette gør den på alle dem jeg har forsøgt med.

Er der nogen der ved om det kan skyldes at jeg mangler en driver eller lign. Mit drev hedder teac dvd+rw Dv-w58e.

På forhånd tak
Avatar billede japping Nybegynder
17. oktober 2005 - 09:45 #1
Har du prøvet at sætte hastigheden ned ? Står der noget om hastighed på medierne ?
Avatar billede hpo Nybegynder
17. oktober 2005 - 11:00 #2
Har du mulighed for at afprøve dem i en anden brænder? De kunne jo være beskadigede under eksempelvis transport.

Er der nogen synlige fejl på dem?

/hpo
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2005 - 12:32 #3
Du har vel tjekket at de nye medier er kompatible med din brænder?
Avatar billede allan-allan Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:10 #4
Der står 16xpå kassen. Men jeg er ikke klar over hvordan man sætter hastigheden ned på mit drev.

Der er ingen synlige fejl på medierne. Jeg har to drev i min comp. hvoraf kun det ene er dvd-brænder. Det andet drev, som er dvd/cdr, ter sig også når jeg sætter den tomme dvd i, dvs. siger lyde som om den forsøger at læse disken, indtil den opgiver. Men det formoder jeg er normalt, qua der ikke er tale om en dvd-brænder.

Hvorvidt dvd'erne er kompatible med min brænder, har jeg kun tjekket at skiverne er + såvel som mit drev. Er der mere man skal holde øje med?

Allan
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2005 - 10:42 #5
Ja - producent....
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2005 - 10:43 #6
Det står sikkert på producenten af din brænders hjemmeside hvilke medier der er kompatible.
Avatar billede allan-allan Nybegynder
18. oktober 2005 - 11:36 #7
Jeg kan ikke umiddelbart komme til at sætte hastigheden ned på mit drev, da det iflg mit brændeprogram (nero) forudsætter at drevet først kan læse disken.

Jeg har desværre ikke været i stand til at finde ud af hvilke mærker mit drev er kompatibel med, men dvd'erne er fra verbatim, så det burde vel ikke være noget problem.. eller hva?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2005 - 11:53 #8
Hvad er model og producent på dit drev?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2005 - 11:55 #9
Verbatim virker i 98% af alle brændere - men hver enkelt DVD skive har sig eget ID som gerne skal ligge i brænderens interne flash-hukommelse. Gør den ikke det, kan brænderen ikke se disken.
Avatar billede allan-allan Nybegynder
18. oktober 2005 - 14:03 #10
Mit drev hedder teac dvd+rw Dv-w58e
Avatar billede allan-allan Nybegynder
18. oktober 2005 - 14:05 #11
Der findes ingen firmware opdateringer til drevet...
Skal jeg formode at det er diskene der er noget i vejen med?
Avatar billede hpo Nybegynder
18. oktober 2005 - 16:50 #12
kunne du afprøve dem i en andens brænder først?

/hpo