Avatar billede digitalsoul Nybegynder
16. oktober 2005 - 11:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Surround sound problemer

Mine forældre er så heldige at have fået en dvd afspiller i fødselsdags gave. Og det setup de har (fjernsyn og anlæg) kører allerede med surround sound.

BeoVision 3 28" som har indbygget noget surround sound forstærker (Tror jeg) hvor de så har koblet deres beosound 3200 til igennem et master link thingy.

De har 4 højtalere + den som sidder i fjernsynet, og de er koblet direkte til fjernsynets udgange.

Men hvordan kobler man så dvdafspilleren til? (denver DVD-916k)
Afspilleren har en masse udgange, men der er jo reelt set kun 1 udgang ledig i fjernsynet, og det er et scart stik?

(Der er også 2 input phono dimser)
Avatar billede digitalsoul Nybegynder
16. oktober 2005 - 11:48 #1
Selvfølgelig skal man bruge scart stikket for at kunne få billedet over, men hvad med lyden? Kan et scart godt overføre surround lyden?

Systemet virker sådan at den selv tænder for de 2 bagerste højtalere hvis den opdager der er surround på et alm. TV program / film. Men umildbart sker der ikke noget når fyrer op for dvden, så tænder de ikke..
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2005 - 11:58 #2
Er surround sat på DVD´en?
Det skal gøres i dvd´ens egen menu.
Avatar billede digitalsoul Nybegynder
16. oktober 2005 - 12:04 #3
Som udgangs punkt, så står alle dvder vel til at starte som surround sound 5.1 dolby digital?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2005 - 12:08 #4
Ikke på de 2 DVD afspillere jeg har. Derfor min kommentar :)
Avatar billede digitalsoul Nybegynder
16. oktober 2005 - 12:18 #5
En anden ting, er det nok kun at have et scart imellem afspilleren og fjernsynet?
Avatar billede digitalsoul Nybegynder
16. oktober 2005 - 12:23 #6
Den DVD jeg prøver med er ringenes herre extended version, og den har kun følgende sound setup muligheder: Surround sound Dolby digital 5.1 EX, DTS 6.1 og så noget Stereo Surround sound
Avatar billede digitalsoul Nybegynder
22. oktober 2005 - 07:39 #7
svar