Avatar billede hatecaps Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:29 Der er 1 løsning

"Fejl ved indlæsning af type-DLL" i forb. med DCOM

Hejsa,

jeg har et multi-tier client/server system som kører fint på bestemte maskiner.

Min server application har et TRemoteModule med et TDataSetProvider komponent og andet godt.

På den maskine der skal køre server-applikationen har jeg registreret min applikation, og Borland Socket Server er kørende.

I min klient-applikation har jeg et TSocketConnection komponent. Når jeg angiver IP-nummeret på "server"-maskinen som "Host" for TSocketConnection, kan jeg åbne listen med muligheder for "ServerName", og der se navnet det TRemoteModule jeg har i server-applikationen. Så vidt så godt. Når jeg så tager et TClientDataSet og angiver min TSocketConnection som "RemoteServer", så skulle jeg kunne åbne listen med mulige "ProviderName"'s og der se det TDataSetProvider-komponent der er på det, men det kan jeg ikke ! Når jeg forbinder til de maskiner det virker på, kan jeg fint se det.

Starter jeg klient-applikationen op, kører det hele fint ind til jeg første gang vil åbne mit TClientDataSet (det har det rigtige navn for ProviderName fra tidligere sat op), fpr jeg meddelelsen "Fejl ved indlæsning af type-DLL".

Jeg har sammenlignet på kryds og tværs imellem en maskine hvor det virker og den det ikke virker på - services, brugerprofiler o.s.v. og kan ikke finde nogen forskelle. Begge "server"-maskiner kører windows 2000, SP 4 m. seneste opdateringer.

Er der nogen der en idé om hvad mangler/spærrer ?

ha' det godt
hatecaps
Avatar billede hatecaps Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:33 #1
problem løst, jeg havde ikke fået midas.dll med over i winnt/system32