Avatar billede woodplace Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:56 Der er 5 kommentarer

ATX strømforsyning med lille 24 pins stik

Hejsa eksperter

Jeg har fået mig et HP bundkort, men har desvære ikke nogen PSU dertil, da strømstikket på kortet er med 24 pin i stedet for 20. Og er ca halv brede af et normalt 20 pin.
Så jeg er lidt rådvild.
Er der en herinde der hender det stik, og ved hvor jeg kan få fat i enten en PSU med det stil, eller en adaptor?

MVH
woodplace
Avatar billede madsnb Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:31 #1
24 pins ATX 2.2 stik bruges til nyere boards. De sidder på næsten alle nye PSU'er.  Bare kig på specifikationerne for den du overvejer at købe.. Der skal stå 24 pins!
Avatar billede woodplace Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:44 #2
Jeg har en PSU med 24 pin, men stikket er for langt, og bred. Så det må være et specielt stik der skal til.
MVH
woodplace
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:48 #3
du leder jo nok efter en strømforsyning , i stil med denne her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135869 til lidt over 400 kr.
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:50 #4
men man kan få converter stik , så din gamle strømforsyning stadig kan genbruges.
strøm udregner: http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
forklaring , om ampere ved 12 volt: http://www.hardware-test.dk/ht/test_show.asp?id=2764
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:51 #5
hvad heder dit bundkorts model , så er det nemmere at finde ud af hvilke stik vi leder efter... Nogle bundkort bruger 20 pin , + 4 pin og kalder det 24 pin. Det kunne være det er sådan en...