Avatar billede bms122 Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 forskellige xp på samme computer?

Hejsa.

Kan jeg have 2 forskellige xp versioner på samme computer (den ene er lovlig, den anden ikke. ?
Jeg kan nemlig ikke få lov at starte op på den harddisk som har den der ikke er lovlig, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, den kommer fra en anden computer som ikke virker lige nu og dr ligger et  program som jeg skal have fat i, men hvis jeg bare åbner mappen via den lovlige kræver programmet registring igen og den kan jeg ikke lige finde.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:36 #1
Da det kan godt lade sig gøre, men de skal så ligge på hver sin partition.
Hvis din XP er lovlig, så lad din PC boote på den, så skulle der ikke være nogen
problemer. Men husk at stille dit CD drev til 1.ste boot i bios.
Avatar billede m_fisker Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:37 #2
du kan prøve det program der heder vmware http://www.vmware.com/ det kan man bruge til at starte et styresystem op med mens du bruger windows XP.
Avatar billede bms122 Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:42 #3
hmmm måske har jeg ikke forklaret mig godt no (hvilket ikke er nyt for mig :)
Computeren jeg skriver fra nu er min (lovlig), så har min mand kommet sin harddisk i denne computer, men hvis jeg vælger hans harddisk som first boot så vil hans windows ikke starte op.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:48 #4
Man kan ikke uden videre tage en HD fra een PC og putte i en anden, med mindre de
2 PCér er absolut identiske, for ellers passer driverne ikke.
Hvis den er lagt i som slave, kan du ikke boote fra den fordi installationen ikke er
registreret i windows.
Avatar billede bms122 Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:53 #5
ahh se det jo det. De er absolut ikke ens, det ved jeg helt bestemt, så driverne passer ikke. Om den er lagt i som slave eller ej, det ved jeg ikke, når låget er af er jeg væk. Så jeg må vist bare sende ham ud at lede efter koderne til programmet.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 21:58 #6
Hvis den er sat i som slave, og er jumped rigtigt, kan du sagtens komme ind i den,
men du kan ikke boote op med den. Du kan se efter den i diskhåndtering.
Avatar billede bms122 Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:04 #7
Jeg kan se den ligger som lokal disk F, og jeg kan sagtens se alle hans mapper og også komme ind i dem.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:08 #8
Så er det en slave, og det kan ikke være anderledes, med mindre der lægges en hel ny
windows installation, så får man 2 opstartsmuligheder.
Avatar billede bms122 Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:46 #9
Så må han bare ud og lede efter sin kode til programmet. Jeg har ingen anden windows at lægge ind, kun min egen. Jeg siger tak for hjælpen og kvitterer med nogle point, hvis du lægger et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:54 #10
Takker! Men jeg kan ikke se hvorfor du ikke kan bruge din egen XP til endnu en instal-
lation på samme computer. Du har jo licens til en computer ikke en partition, og den
nye windows ser jo den samme hardware.
Avatar billede bms122 Nybegynder
11. oktober 2005 - 22:57 #11
Det har du jo ret i, det kan da også være at jeg skal prøve det. Den ved jeg da hvor er. Her er nogle point som tak.