Avatar billede guv Nybegynder
11. oktober 2005 - 13:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Odds-database

hey

Jeg har en fodboldhjemmeside og er i øjeblikket i gang med at lave en ny version af den, hvor jeg har tænkt mig at lave et brugersystem med tilhørende odds-sektion.
Forstået på den måde, at en admin opretter nogle væddemål, sætter odds og så gætter brugeren.
Inden jeg begynder vil jeg dog gerne lige fastlægge hvordan den skal opbygges og derfor vil jeg høre om nogen af jer har lavet sådan en før og måske har nogle gode råd eller tips til den(hvilke ting man eventuelt kan tage højde for).

Endvidere vil jeg gerne høre jeres bud på hvordan den bedst opbygges.
Der er en brugertabel med brugerens information og brugerid.
Hvilke tabeller ville i oprette og hvordan skulle de benyttes?

Håber at i kan hjælpe :)

mvh
guv
Avatar billede guv Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:58 #1
anyone? :(
Avatar billede askhoej Praktikant
12. oktober 2005 - 12:10 #2
Et hurtigt bud på en tabelstruktur kunne være:

Tabel: User (brugere)
ID
NAME
MONEY (penge)
etc.

Tabel: Event (væddemål/kampe etc.)
ID
NAME (Danmark - Tyrkiet)
FINISHED (om væddemålet er afsluttet)
DATE

Tabel: Bets (mulige resultater af væddemål)
ID
NAME (1,x,2,0-0,1-1,2-1 etc.)
SORT (sorteringsrækkefølge er altid rar at have)
CORRET (angiver om resultatet var det rigtige)

Tabel: UserBets (gemmer de væddemål brugere har indgået)
ID
UserID (nøgle bruger)
EventID (nøgle væddemål)
BetsID (nøgle resultat)
MONEY (hvor mange penge der er spillet på væddemålet)
DATE (hvornår væddemålet er indgået)

håber det giver lidt inspiration - til hvilken side er det?

/askhoej
Avatar billede guv Nybegynder
16. oktober 2005 - 16:09 #3
mange tak...kan du ikke lave et svar? så kan du lige få nogle point :)
Avatar billede askhoej Praktikant
16. oktober 2005 - 17:47 #4
svar :-)
Avatar billede guv Nybegynder
18. oktober 2005 - 12:24 #5
Hvorfor er det egentlig sorteringsrækkefølgen er god at have og hvordan skal man bruge det..?
Jeg har aldrig brugt det før, så det er derfor jeg spørger :)
Avatar billede askhoej Praktikant
18. oktober 2005 - 13:18 #6
Hvis man nu opretter en række Bets i dit tilfælde og så vil have sorteret dem i en anden rækkefølge end den du indtastede dem i eller alfabetisk. I kolonnen SORT kan man så selv indtaste et tal der skal sorteres efter, f.eks. 100, 200, 300, 400 etc. hvis man så har glemt et bet, som du vil have til at stå som nr. 3 i din liste - så kan du bare give det sorteringstallet 250 og så skrive SELECT * FROM Bets ORDER BY Sort.

Håber det giver lidt mening ellers må du spørge igen :-)

Hvilken side er det du laver det til?

/askhoej