Avatar billede lau_r Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

afspille en video på hovedet

Hvordan kan jeg afspille en video på hovedet? DirectX?
Avatar billede venturer Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:48 #1
Det lyder som om at du har en projekter der sidder monteret i loftet?

Almindeligvis er det op til driveren til grafikkortet om du kan gøre det. Typisk inde unde de avancerede indstillinger. ATI har sit helt eget kontrolpanel (Catalyst). Så du må rode lidt rundt i de foskellige faneblade og se om du kan finde det.

Hvis det er til en projekter, så har de fleste af dem selv en funktion til at gøre det uafhængigt af hvad din computer kan.

Hvis alt andet kikser må du have fat i et 3. parts program. Jeg mener af TV Tool kan gøre det. Dét vil jeg lige vende tilbag med.
Avatar billede lau_r Nybegynder
10. oktober 2005 - 15:53 #2
tak for svaret, men desværre er det lidt mere indviklet end det. Jeg er ved at udvikle et program hvor skærmbilledet skal projekteres ned på et bord. På bordet skal der afspilles flere videoklip på en gang. halvdelen på hovedet!
Jeg er defor på udkig efter en måde at vende et videoklip i en windows form.
Avatar billede venturer Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:00 #3
Sorry... Lagde lige mærke til der stod C#. Hvorfor skriver kodere aldrig at det er decideret kode de leder efter :)

Specifik kode kan jeg ikke lige hjælpe med. Men jeg vil formode at det er AudioVideoPlayback.Video du skal ind og rode med.

Jeg ved i hvert fald at den kan vise video i en form samt at den bruger DirectX.
Avatar billede tuxic Nybegynder
10. oktober 2005 - 19:29 #4
WPF (tidligere Avalon) vil være din ven når det kommer
Avatar billede lau_r Nybegynder
11. oktober 2005 - 12:51 #5
Jeg var også nået frem til DirectX og noget RenderToTexture, men savner eksempler.
Avatar billede lau_r Nybegynder
24. december 2005 - 16:51 #6
Vi bruger flash til at vende video'erne. Tungt og klodste, men det virker.
Avatar billede lau_r Nybegynder
14. november 2006 - 11:49 #7
jeg lukker.