Avatar billede ginad1 Nybegynder
18. april 2001 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jmail error / formmail error !

Når jeg vil sende en mail får jeg denne meddelelse;

Server object error \'ASP 0178 : 80070005\'

Server.CreateObject Access Error

/pages/Mailsend.asp, line 13

The call to Server.CreateObject failed while checking permissions. Access is denied to this object.

Er det fordi der ikke er Jmail installeret på serveren ? eller what .
Avatar billede ginad1 Nybegynder
18. april 2001 - 12:06 #1
Hvis ikke der er det og jeg ikke har adgang til det, kan jeg så ikke bare finde en der understøtter det og så lave det om til \"mail.????.??\" ell ?
Avatar billede ginad1 Nybegynder
18. april 2001 - 12:23 #2
H J Æ L P  M I G !!!
Avatar billede kjoller Nybegynder
18. april 2001 - 12:32 #3
Det kunne godt lyde som om at der ikke er jmail på serveren, hvis det er en server du har selv så kan du hente komponentet på http://www.dimac.org under download og så jmail, prøv evt. at smide den kode op som du har skrevet så jeg kan se om der er fejl i den
Avatar billede ginad1 Nybegynder
18. april 2001 - 12:37 #4
Problemet er at jeg har ikke serveren her, ikke min server, og at dserver administratoren er syg )=.

men her er koden fra sendmail.asp;

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>E</title>

</head>

<body text=\"#FFCC00\">
<%
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
  JMail.ServerAddress = \"mail.athena.as\"

Name = Request.Form(\"name\")
SenderEmail = Request.Form(\"email\")
Subject = \"Emnet er: \" & Request.Form(\"subject\")
Recipient = Request.Form(\"recipient\")
email = Request.Form(\"email\")
Comments = Request.Form(\"comments\")
JMail.Sender = Senderemail
JMail.Subject = Subject

JMail.AddRecipient Recipient

JMail.Body = \"Name : \" & Request.Form(\"name\") & vbcrlf & vbcrlf _
& \"e-mail : \" & Request.Form(\"email\") & vbcrlf & vbcrlf _
& \"My Mesg.:  \" & Request.Form(\"comments\")

JMail.Priority = 3

JMail.AddHeader \"Originating-IP\", Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\")
JMail.Execute
%>

Avatar billede ginad1 Nybegynder
18. april 2001 - 14:48 #5
H A L L O !!!!! Jesus det er blvet svært at hente hjælp på eksperten )= før tog det max 1 time, nu tager det snart dage, lol
Avatar billede ginad1 Nybegynder
20. april 2001 - 11:12 #6
Glem det finder hjælp et andet sted
**LUKKET**