Avatar billede axkris Nybegynder
08. oktober 2005 - 13:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad ligger der i master, model, msdb og tempdb?

Hej alle

hvad ligger der i master, model, msdb og tempdb databaserne?

Hvor ligger de indbyggede sql-funktioner, views og stored objects? I disse filer eller i de databaser, som de tilhører / oprettet i / anvendes i? Og hvor ligger logins til database og users? også i deres respektive database eller i en af ovennævnte databaser (master, model....).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 14:15 #1
master = den basale information om serveren
tempdb = temporære tabeller
model = template for databaser (tror jeg nok)
msdb = ingen anelse - ligner bl.a. support for DTS

logins må ligge i master
users må ligge i de enkelte databaser

mange SP ligger i master men du kan også have SP i de enkelte databaser
Avatar billede axkris Nybegynder
08. oktober 2005 - 15:14 #2
Takker - tryk svar :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 15:21 #3
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 15:21 #4
har du downloadet og installeret SQLServer dokumentationen ?
Avatar billede axkris Nybegynder
08. oktober 2005 - 15:40 #5
Øh, nej
Avatar billede axkris Nybegynder
08. oktober 2005 - 15:41 #6
Kan man for resten joine to databaser i mssql?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 15:43 #8
ja

syntax for tabelnavne er

servernavn.databasenavn.brugernavn.tabelnavn

mindatabase..mintabel refererer derfor til mintabel i mindatabase
Avatar billede axkris Nybegynder
08. oktober 2005 - 16:07 #9
Takker :-)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
10. oktober 2005 - 10:59 #10
msdb indeholder alle dine DTS-pakker, så hvis du laver sådan nogle er det en god idé at lave backup af den også.

Jeg har testet det. Hvis man sletter sine DTS-Pakker, og restore'er msdb, så kommer de tilbage.
Avatar billede axkris Nybegynder
10. oktober 2005 - 11:25 #11
Og hvad er det nu lige, at DTS-pakker er? Har tydeligevis ikke rodet med det endnu ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 11:36 #12