Avatar billede montymus Nybegynder
08. oktober 2005 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprette ASPNET som bruger og bruge windwos security

Jeg skal have oprettet ASPNET som bruger på min sql server hvordan gør jeg det??

et forslag var:

start OSQL

SP_GRANTLOGIN 'pcnavn\brugernavn'
GO
USE databasenavn
GO
SP_GRANTDBACCESS 'pcnavn\brugernavn','brugernavn'
GO
GRANT ALL TO brugernavn
GO

Jeg kører cmd og skriver start OSQL så kommer der en boks og frem og forsvinder igen med det samme... og jeg kan ikke komme videre.. nogen forslag??
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 10:39 #1
"C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\OSQL.EXE" -E

-E betyder login med windows security (for det brugernavn du bruger ikek ASPNET som
dine ASP.NET script s kører udner)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 10:40 #2
Og for en god ordens skyld: du bør også overveje at grante lidt mere selektivt
SELECT tl de tabeller der kun må læses fra SELECT og INSERT tilde tabeller som
der både må læses fra og indsættes i, men man skal jo starte et sted
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 10:42 #3
et par eksempler fra docs:

USE pubs
GO

GRANT SELECT
ON authors
TO public
GO

GRANT INSERT, UPDATE, DELETE
ON authors
TO Mary, John, Tom
GO
Avatar billede montymus Nybegynder
08. oktober 2005 - 10:45 #4
Så skriver jeg bare ASPNET som brugernavn?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 10:47 #5
ja

det er det brugernavn ASP.NET scripts default bruger til at tilgå databasen med
ihvertfald på XP
Avatar billede montymus Nybegynder
08. oktober 2005 - 11:55 #6
Den siger:The login already has an account under a different username
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2005 - 12:50 #7
ved SP_GRANTDBACCESS ?
Avatar billede montymus Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:28 #8
Jeg sp. senere igen.