Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Cd image

Hejsa jeg arbejder på en ungdoms klub hvor vi har vores egen net cafe..

De spil vi har nu bliver alle kørt fra et image på hardisken.. på den måde slipper vi for at skulle skifte cd'er heletiden..

Men jeg kan ikke finde ud af at lave imaegs der virker af disse spil
Counter-Strike - Condition Zero
Underground 2
Warcraft III

Jeg har prøvet med nero men det kunne ikke lave det.. eller jov det kunne lave det så man kunne instalere og det der.. men når man starter spillet beder den en om at putte cd'en i...
Jeg bruger Daemon-tools til at mounte dem dem

P.S. Vi har købt en kopi af hvert spil til hver pc så det er 100% lovligt
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 19:13 #1
så er det fordi der er kopi sikring på dem og den må du ikke omgå.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:14 #2
Jeg vil mene at der er noget kopisikring på disse spil. Derfor kan det ikke lade sig gøre.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:15 #3
Rart at se at vi er enige :o)
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:27 #4
Det kan godt gøres, men det er bare hvordan
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 19:29 #5
selvfølgelig kan det gøres, og det er rimelig nemt, men det er ikke lovligt, så derfor er dette ikke stedet at spørge *S*
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:34 #6
Det er lovlivt at lave backup af sine cd'er... og det er det vi skal lave.. da hvis vi give 4-9 klasses elever de cd'er i hånden holder de ikke mere end 1-2 dage
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 19:36 #7
hvordan du end vender og drejer det nej ikek hvis der er en kopi sikring på, så er det IKKE lovligt, men er du en virkomhed, så tag kontakt til spil udgiveren og forelæg dem sagen, så er det muligt de kan hjælpe ;)
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
06. oktober 2005 - 19:51 #8
Jeg ved at det er lovligt når vi har en lovlig kopi af spillet.. men kan se at i her inde ikke er til at få noget ud af ..
Avatar billede screem_brille Novice
06. oktober 2005 - 19:58 #9
nej det er ikke lovligt hvis der er kopisikring på, længere er den ikke *S*
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2005 - 20:06 #10
Enig.
Avatar billede fortes Nybegynder
07. oktober 2005 - 23:51 #11
Hvis du læser i licens betingelserne til Counter strike - Condition Zero, kan du læse at det ikke er lovligt at bruge programmet i net cafe'er... (Jeg har selv stået med 10 eksemplarer, jeg måtte af med igen.)

Med hensyn til om du må lave et cd-image af dine spil, kan jeg se at vi ikke bliver enige. Der står INGEN steder at du ikke må lave en back-up (bryde kopisikringen, af dit spil) Du må ikke bryde kopi sikringen på dine musik cd'er eller film DVD'er.
Jeg og mange andre net cafe bestyrer, laver images af alle vores spil, det er ikke ulovligt.
læs evt. her http://antipirat.dk/default.asp?id=291