Avatar billede joki Juniormester
06. oktober 2005 - 09:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan referere der til det aktive windue

Hej

Jeg ønsker at lave en makro, der bl.a. sætter felterne "fra", "emne" til en bestemt tekst.

Hvordan referere jeg til den aktive form/windue når jeg afspiller min makro.

på forhånd tak.
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
06. oktober 2005 - 10:53 #1
Hvis du mener hvordan du får vist din form er det: Form.show.
Når du skriver makro går jeg ud fra at det er et office-produkt.
Skal du starte makroen fra en trykknp eller lign., skal du skrive: "Form.show" i et modul
Avatar billede joki Juniormester
06. oktober 2005 - 11:55 #2
Det jeg helt præcias vil er at når jeg har trykket reply på en mail og står i dette billede, skal jeg afspille en makro der sætter feltet "fra" og "emne" til noget bestemt
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
10. oktober 2005 - 16:06 #3
Du kan give tekstfeltet fokus med SetFocus, og sende teksten med SendKeys.

Private Declare Function SetFocusAPI Lib "user32.dll" Alias "SetFocus" (ByVal hWnd As Long) As Long