Avatar billede zkizo Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:40 Der er 7 kommentarer

Boot problemer med ny CPU

Hej gutter!

Jeg har lidt problemer.. Jeg har lige købt en AMD Athlon 64-bit 3400+ processor: http://topdata.dk//product.asp?product=1263&sub=0&page=1

Et ASRock bundkort, ASRock,(fra ASUS)K8UPG.1689,7.1LYD,LAN,SATA: http://topdata.dk//product.asp?product=961&sub=0&page=1

Og en Zalman køler =): http://topdata.dk//product.asp?product=1911&sub=0&page=1

Jeg har derudover følgende konfiguration:

IBM DeskTop 120 GB HDD #1
Maxtor 40 GB HDD #2
512 MB Shuttler PC2700 ram
Palit GeForce 4 TI4200 grafikkort

Kører med et maxi Codegen tower med indbygget 300W strømforsyning..

Mit problem er at, kølerene, harddiskene og alt lyset starter op, men min skærm står stadig og blinker for "ingen aktivitet"..

Nogen der har en idé om hvad det kan være?
Avatar billede zkizo Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:40 #1
Har ikke ekstra lys i computeren.. Men der er lys i CPU blæseren og på fronten med "aktivitets" lamper..
Avatar billede fromsej Praktikant
05. oktober 2005 - 21:15 #2
Tjek at grafikkortet sidder 100% rigtigt.
Du kan også skille det hele ad igen, saml det så ude på bordet, læg evt bundkortet på den kasse det kom i, se om det så vil køre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2005 - 23:00 #3
ZKIZO> 25 åbne spørgsmål ud 49?
http://exp.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=zkizo&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

MON ikke det var på tide at følge op på dem???
Avatar billede c-holst Novice
05. oktober 2005 - 23:15 #4
Har du selv monteret køleren?
sikret dig at rammene sidder godt i?

sikker på der er strøm nok til det hele
og strøm til alt hvad der skal have strøm, mener ikke at gfx skal have, men alle blæsere og den slags

har du evt et andet gfx ved hånden

*GG* sikke et slagtilbud på den køler
Avatar billede mrrius Nybegynder
07. oktober 2005 - 11:27 #5
amd64 3,4ghz cpu = 89 w
hver ramklods = 10 w
bundkort = 45 w
harddisk = 2 x 15 w
dvd rw = 25 w
grafikkortet = 35 w
Diverse blæsere og led's = 10 w
så du skulle ikke have strøm problemer...
De fleste grafikkorts fejl jeg har set , er at grafikkortet ikke sidder helt ned i soklen på bundkortet.
Det kunne også tænkes at du har sat monitor stikket 180 grader forkert i. ( jeg har set at det kan lade sig gøre at vende den forkert)
Siger din harddisk hak hak eller tik tik , eller siger den bare som den plejer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2005 - 21:58 #6
Hallloooooo?