Avatar billede roomx Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:32 Der er 17 kommentarer

Ultimative PC- nogen bedre?

He he  Jeg satte maxpris på alle muligheder hos proconsult byg selv på en Intel Xeon 3.6 GHz

Klarte å kjøre prisen på én PC op på 78.830 DKK uden skærm
http://tinyurl.com/782ch

Nogle der kan slå den?

http://img140.imageshack.us/img140/4742/proconsultmaxpris5ha.jpg
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2005 - 21:58 #1
Du kan ikke få det ultimative der.. den ultimative skal have solid state disk og så skal den være fuldstændig lydløs.
jeg kunne saktens fyre 2 Millioner af hvis det skulle være på et lille setup... men uden at gå helt amok så vil en 120K kunne gøre det.
og hvis jeg skulle have en ordenlig server til backup osv så skal vi nok op i 20 millioner ;P
jeg har siddet og fantaseret et par gange om det ;)
Avatar billede kenp Novice
04. oktober 2005 - 22:06 #2
ja den var nem at slå.. sammesatte en fra samame link som dig der kom den over 80000,-
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2005 - 09:24 #3
for dem med den slags tendenser kan det være sjovt at læse hardware config
på TPC benchmarks
Avatar billede roomx Nybegynder
05. oktober 2005 - 11:38 #4
"Du kan ikke få det ultimative der.. den ultimative skal have solid state disk og så skal den være fuldstændig lydløs.
jeg kunne saktens fyre 2 Millioner af hvis det skulle være på et lille setup... men uden at gå helt amok så vil en 120K kunne gøre det.
og hvis jeg skulle have en ordenlig server til backup osv så skal vi nok op i 20 millioner ;P
jeg har siddet og fantaseret et par gange om det ;)"    Tåpelig svar

"ja den var nem at slå.. sammesatte en fra samame link som dig der kom den over 80000,-"    bra svar
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2005 - 11:43 #5
jeg vidste ikke der kunne være tåbelige svar til sådan et spørgsmål, og så gad jeg desværre ikke spilde min tid på at lede listerne igennem efter det dyreste produkt ;)
Avatar billede kenp Novice
05. oktober 2005 - 12:02 #6
simon -> det var det jeg gjorde ;) men som simon også skriver bare fordi at man propper mange harddiske i en computer bliver dne jo ikke det ultimative...
Avatar billede winchester Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:38 #7
Har lige siddet og sammensat en Dell Precision Workstation 670 med Windows XP 64bit Edition:
2x Intel Xeon 3,8Ghz
16Gb ECC DDR2 ram (disse koster 116.000kr alene !)
4x 300Gb SCSI harddisk RAID 0 + High Performance SCSI controller
nVidia Quadro FX 4400, PCIe x16 (DVI/VGA) 512MB
SoundBlaster Audigy 2 ZS (c:
2x Dell 24" TFT UltraSharp Wide Screen

Pris: 256983kr - Men det er jo også inkl. moms....
Avatar billede roomx Nybegynder
09. oktober 2005 - 14:04 #8
he he
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2005 - 23:00 #9
Ja det var satme noget af en maskine til CAD - for den til 256983,- vil performe elendigt i spil!

Intet - jo lydkortet - er optimeret til de rutiner et spil bruger.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2005 - 23:16 #10
der var ikke nogen som fulgte mit råd og kiggede lidt på TPC-C's konfig ?

:-)

nummer 1 er en:

IBM eServer p5 595 Model
64 CPU (1.9 GHz Power5)
1132 MB L3 cache
2048 GB RAM
et disk system med 140 styk 73 GB SCSI diske og 6400 styk 36 GB SCSI diske
pris 16.7 millioner dollar

(prisen inkluderer de 128 PC'ere de brugte som clients i testen, men de koster
ikke så meget)

der forlyder ikke noget om grafik kort men der er sat 98 PCI-X kort i
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. oktober 2005 - 23:22 #11
hmm....
Fejl: "Ultimative PC- nogen bedre?"
Og så finder spørger en server... (PC???)

Nå, ja det gør andre også....

Den der kommer tættest på er winchester med denne kommentar: Kommentar: winchester

Beklager - men... "Ultimative PC- nogen bedre?" så skal man nok finde en PC og ikke en server :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. oktober 2005 - 00:49 #12
Det er vel som man ser på det... jeg definerer en server ud fra de opgaver den udfører selv om der selvfølgelig er hardware der er bedre egnet til server opgaver. jeg havde selv en fin server på et tidspunkt der tidligere var min pc.

scsi er fint men det larmer/varmer for meget, medmindre at man til den ultimative pc vil bygge et ultimativt lyddæmpet/kølet rum ved siden af kommando centralen med de 10 Apple Cinema HD 30" ;D
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2005 - 22:04 #13
Jeg definerer en server rent hardwaremæssigt (er man nødt til når man sælger dem...) :)
Avatar billede winchester Nybegynder
19. oktober 2005 - 15:36 #14
Enig med simonvalter. Man kan godt have en PC med en Xeon processor, og en server med en ældre Intel cpu f.eks.
Det kommer an på ens behov.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2005 - 20:04 #15
PC med Xeon processor er så en workstation til grafisk arbejde.

Kan SLET ikke følge jeres argumenter.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. august 2009 - 20:32 #16
Lukketid...
Avatar billede kenp Novice
09. august 2009 - 20:45 #17
Pjat ;) den er jo kun 4 år gammel.... og computeren er forældet for længe siden...