Avatar billede aamodtod Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:07 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Konvertering av logo fra Photoshop til illustrator

Hei eksperter!
Jeg har et logo for mitt firma i PSD format. Jeg skal nå trykke opp noen T-shirts. Og for at jeg skal kunne ha svart t-shirt så må logen være i vektor format(.ai). Er det noen har som kan konvertere mitt logo...? Jeg trenger den da i to forskjellige "farger"  en logo svart og en hvit (white)

Mvh

aamodtod
Avatar billede spe Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:29 #1
Hvilket logo?
Avatar billede aamodtod Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:41 #2
Ok - ville først høre om noe ville konverte min logo... Et øyeblikk så legger jeg ut en link :-)

aamodt
Avatar billede aamodtod Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:47 #3
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2005 - 22:08 #4
der ligger en her:  http://www.hcma.dk/eksperten_uploads/eksperten.htm
det er en ai-fil som er zipped
kan den bruges i sort ?
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2005 - 22:09 #5
skal du også bruge en i hvid på sort baggrund ?
Avatar billede aamodtod Nybegynder
04. oktober 2005 - 22:14 #6
Ja skal også bruke en hvid på sort baggrund...
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2005 - 22:35 #7
ligger samme sted  http://www.hcma.dk/eksperten_uploads/eksperten.htm
nu er der 2 filer:  1 i sort på hvid som er zipped og 1 i hvid på sort (ikke zipped)
Avatar billede spe Nybegynder
04. oktober 2005 - 22:43 #8
Skulle have vist du ville byde ind catbody og ikke brugt tid på det.

aarmodtod>Kan du bruge catbody´s.
Jeg har lavet to udgaver men ikke på samme måde som catbody. Jeg har lavet et hvor grafiken kun består af alt det, der er sort. Den udgave vil altså kunne trykkes på alle farver stof undtagen sort. Det der i dit logo er hvidt vil så blive den farve stoffet har.

Det andet består grafikken af alt det, der er hvidt og vil derfor kunne trykkes på alle farver stof undtagen hvidt. Alt det, der er sort i dit logo vil så få den farve som stoffet er.
Avatar billede hcma Novice
05. oktober 2005 - 00:18 #9
spe >> hej med dig. jeg tog den simpelthen som den var og kørte over Streamline, og så lige en invertering derefter  :o)  (den oprindelige *.psd lå jo lige til højrebenet når nu man har Streamline, og desværre ikke PS CS med sin track/trace funktion)
Avatar billede hcma Novice
05. oktober 2005 - 00:20 #10
spe >>  jeg synes under alle omstændigheder du skal give aamodtod dit forslag, så han/hun har noget at vælge imellem.
(gu' ve' om han/hun har noget med k.e.aamodt at gjøre  ;o)  )
Avatar billede hcma Novice
05. oktober 2005 - 00:22 #11
åbenbart ikke, for k.e. aamodt er/var jo ekstremt hurtig på sine ski, og vi har ikke hørt fra aamodtod de sidste par timer (må være på langrend :o)
Avatar billede hcma Novice
05. oktober 2005 - 11:10 #12
så nu har vi sovet nogle timer og er friske igen.
aamodtod >>  er du kommet videre ??  vi savner respons
Avatar billede aamodtod Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:14 #13
Hei igjen :-)
Den hvite får jeg ikke åpnet den har filendelse "post script" Stemmer det?
>>Og som Catbody sa, "spe" jeg vil gjerne se dit forslag også :-)
Avatar billede aamodtod Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:20 #14
Og jeg fikk problemer med filene til catbody... Ikke spør meg hvorfor...
Jeg prøvde å laste den opp på: http://www.spreadshirt.net/?lang=en&locale=NO - Der jeg skal ha "plot Printing" - Men fikk feil at filen ikke kunne brukes.
Det eneste jeg vet er at jeg må ha .ai fil for å kunne bruke "plot printing" Har sendt de en mail og spurt hvorfor det ikke lot seg gjøre. Har ikke fått svar ennå.

mvh

aamodtod (nei, jeg står ikke på ski....) hehe
Avatar billede hcma Novice
05. oktober 2005 - 21:25 #15
spe >>  er du der, det er nok bedst du overtager.
aamodtod >>  vi venter lige på hvad spe kommer med, da jeg er sikker på at hun har løsningen på problemet.
Avatar billede spe Nybegynder
06. oktober 2005 - 00:08 #16
Her http://www.dtpkursus.dk/eksperten/aifiler.zip ligger en hvid og en sort udgave af logoet, som beskrevet tidliger. De ligger som Illustrator CS2, Illustrator CS og Illustrator 10 versioner
Avatar billede hcma Novice
06. oktober 2005 - 11:59 #17
spe >>  mine er lavet i AI ver.9.0  -  tror du det kan have noget ved versionen at gøre?  (det lyder godt nok usandsynligt, da man må gå ud fra at leverandøren har adgang til nyeste software)
Avatar billede spe Nybegynder
06. oktober 2005 - 14:10 #18
Problemet med catbody´s filer er måske at det er plot print hvilket ofte vil sige at du kun kan printe/plotte en farve. I dine rentegninger er der to farver sort og hvid.
Avatar billede hcma Novice
06. oktober 2005 - 16:04 #19
ja, så lærte jeg noget igen  :o)
Avatar billede aamodtod Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:26 #20
Hei - spe sine filer gikk ann å bruke :-)
Takk for hjelpen (begge to) :-)