Avatar billede sv Nybegynder
17. april 2001 - 17:53 Der er 1 løsning

Longtext i mysql og asp (myODBC er træls)

Hejsa

Når jeg sætter min mysql db op med et longtext felt, kan jeg alligevel
ikke gemme tekst, eller kun tekst længere en en manuelt indsat strengs
længde...
Dvs. Hvis jeg ikke har sat noget ind med længden 500 kan jeg snildt
sætte noget ind med længden 500 og derunder, men ikke mere...

Jeg kan forstå at det har noget med myOdbc Driveren at gøre. Jeg fandt
lidt på mysql.com dokumentationen, men det hjalp ingen ting. Der sagde
de at hvis man skulle bruge div. agreatfunktioner skal man begrænse
feltet med en substring funktion, men det giver ingen ændring...Jeg får
stadig:
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E21)
Der opstod en eller flere fejl ved en OLE DB-handling på flere trin.
Kontroller alle OLE DB-statusværdier. Handlingen blev ikke udført.
/akvariet/190301stsv/post_message.asp, line 197

Jeg prøver at undersøge feltet med recordset.field.DefinedSize, men
den giver mig det samme resulat. -1 når der ikke står noget i db\'en,
ligeglad med substring funktionen
sql:
SELECT forum_id,thread_id,thread_parent,thread_level,
message_timestamp, message_author_email, message_author_email,
message_subject, substring(message_body,1,80000) as body FROM
messages;
Avatar billede sv Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:24 #1
øv....