Avatar billede digitalsoul Nybegynder
02. oktober 2005 - 12:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Outlook ligende datagrid / gridview

Jeg er lige startet med at lære asp.net, og har tænkt mig at lave en form for kalender.
Tanken er at det skal ligne lidt den man har fra outlook, det burde få mig ind omkring en del af emnerne i asp.net

Men jeg er jo selvfølgelig allerede rendt ind i det første problem, og har ingen anelse om hvordan jeg skal komme videre.

Tanken er at der skal bruges et gridview til at vise kalender aftalerne i, men jeg er ret usikker på gridview.
Jeg har selvfølgelig sat og leget med gridview generelt for at finde udaf hvordan jeg egentlig smed noget data ind i den.
Og det lykkedes også fint nok, men det var også bare nogle selv fabrikeret objekter.

Det jeg så vil have lavet er jo så selve det view hvori aftalerne vises, men hvis hvordan gør man nu det smartest?
Tror godt jeg ville kunne finde ud af at tilføje en aftale og få den vist, altså bare en simpel form for tabel.
Dog ville det jo se en del bedre ud hvis man kunne lave det lidt ligesom det man har i outlook. Hvor tidspunktet vises ude
til venstre, og så aftalen til højre for den.

Men hvordan laver så så det? gridviewet skulle gerne vises også selvom der ingen aftaler er den dag, ligesom understående eksempel:

Havde tænkt at den skulle rende fra 00.00 til 23.00

____________________________________
00.00
____________________________________
01.00
____________________________________
02.00
____________________________________

osv.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig, hvis det er mere avanceret end som så, så er jeg helt klart villig til at give flere points :)
Avatar billede digitalsoul Nybegynder
02. oktober 2005 - 13:19 #1
Burde nok lige nævne at det er C# og asp.net 2.0 jeg bruger )
Avatar billede digitalsoul Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:55 #2
Denne tråd lukkes :)