Avatar billede ullum Praktikant
30. september 2005 - 21:10 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flere pc'ere til samme outlook pst fil

Bruger outlook 2003, og vil gerne kunne tjekke mails fra flere pc'ere. Jeg skal se de samme mails alle steder fra.
Følgende er opfyldt
Alle kører office 2003.
Pst filen ligger på et drev der er delt.
Der er kun tændt for en Outlook ad gangen.

Men kæden hopper af for mig, jeg vil til en begyndelse forklare outlook at den skal lægge alle mails på en anden placering end den den kører med som standard, men det kan jeg ikke finde ud af,
så det var et godt sted at starte.
Se iøvrigt http://www.eksperten.dk/spm/624997
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. september 2005 - 21:33 #1
Du bliver vist nød til at oprette samme mailkonto på alle maskinerne.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2005 - 21:47 #2
Jeg ved ikke om det virker men du kan da forsøge.

Når du har lagt filen med mail på et bestemt drev/mappe kan du i hver outlook sætte den op så den henter/lagre mails derfra/til.

Funktioner/indstillinger/vedligeholdelse/lagringsmappe
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
30. september 2005 - 22:07 #3
ibtage> den metode virker mig bekendt ikke i outlook 2003 men kun i express.
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2005 - 22:25 #4
Du er nødt til at kører en serverløsning og denne serverløsning er nødt til at være baseret på noget ægte mailserver i stedet for en backup filformat som pst. Opgaven kan løses med både en exchange server og andre udemærkede mailservere som f.eks. kerio eller argosoft (argosoft ervist gratis). Du kan basere det på pop3 indstillet således at alle klienterne bibeholder en kopi på serveren når de hendter mail. Problemet er så at arrengere oprydningen. Du kan også bruge IMAP, men den er en sikkerhedsmæssig udfordring at sætte op.
Avatar billede oniel Nybegynder
01. oktober 2005 - 08:14 #5
bufferzone >> Sludder!! Man kan sagtens dele en pst-fil, der er lagt et centralt sted mellem flere pc-ere. (jeg har min pst liggende på en server og tilgår den fra en hvilken som helst af husets 5 stationære arbejdsstationer, 2 bærbare og 2 servere!)

Sådan kan det gøres:
Kontroller at du har adgang til den delte pst-fil

Åben nu Outlook og vælg i Filer -> Åbn -> Outlook-datafil -> "vælg din delte pst"

Du har nu to "pst-filer" åbne i Outlook.

Afslut Outlook.

Gå i Kontrolpanel -> Post -> Datafiler

Ændre nu leveringen af post til den datafil der IKKE er anvendt (det vil være den datafil som du lige har aktiveret!)

Slut så af med at slette den oprindelige datafil.

Denne procedure gentages på alle de maskiner du vil kunne tilgå din pst fra.
Avatar billede ullum Praktikant
01. oktober 2005 - 09:04 #6
oniel > lyder kanon godt

jeg når til det punkt hvor jeg i kontrolpanel skal angive levering til den pst der ikke er anvendt, kan du beskrive det tydeligere
Avatar billede ullum Praktikant
01. oktober 2005 - 09:10 #7
jeg skulle måske selv beskrive lidt tydeligere, jeg kan godt se filen men jeg kan ikke se hvordan det kan ændres
Avatar billede ullum Praktikant
01. oktober 2005 - 10:21 #8
Indstillingen ændres ved at gå i e-mail konti og der angive hvor mappen til levering af mails ligger.
Nu kan jeg se mappen fra begge pc'ere.
Er der nu en fiks måde at importerer indstillingerne til e-mail konti. Har prøvet den import funktion der ligger i outlook men den skriver bare at der ikke er noget at importere. Jeg kan selvfølgelig taste det manuelt, men det andet var nemmere.
Hvad sker der hvis flere outlook programmer er åbne
Avatar billede ullum Praktikant
02. oktober 2005 - 10:34 #9
Nu tastede jeg dem manuelt og det kører bare.
Mange tak for hjælpen det var lige det jeg skulle bruge.
Der er et par tillægsspm i
Kommentar: ullum
hvis der er en der gider
Avatar billede packey Nybegynder
11. januar 2006 - 11:49 #10
Jeg mener at man støder ind i et problem hvis flere outlook programmer er åbne på samme tid. Det har jeg nemlig prøvet og der kom den op, på den outlook der var blevet åbnet som den sidste, og sagde at der var for mange filer åbne og at jeg skulle lukke nogle filer og prøve igen. Når jeg så lukkede de outlook program der var åbnet som det første kunne jeg godt gå ind og se filen på den anden outlook. Jeg synes personligt det er en lidt halvfærdig løsning. Har lige hentet en trial version at et program der hedder Public share folder. Dette program kan synkroniserer imellem imellem flere åbne outlook programmer. Det er temmelig svært at få til at kører helt optimalr synes jeg men prøv det og se hvad du mener.
Avatar billede ullum Praktikant
11. januar 2006 - 14:36 #11
nu kører jeg som det er beskrevet her og det går fint, jeg har endnu ikke testet om det går med flere outlook åbnet på en gang men jeg tror det ikke. Jeg har dog heller ikke behovet, så indtil videre er det fint. Anyway tak for dit indput