Avatar billede huusom Nybegynder
30. september 2005 - 14:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Vis første felt i dropdown liste

Jeg har lavet et range indeholdende data på et sheet for sig.
Så har jeg lavet en liste via Datavalidation der kalder denne liste.
Det virker også fint, og jeg kan, når jeg trykker på dropdown knappen, se alle ting som jeg skal. Men.....
Jeg kunne godt tænke mig at der konstant står første værdi fra listen når man kigger første gang.
Hvordan gør man dette?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
30. september 2005 - 14:32 #1
Her er en nem måde!

Gå ind i VBA'en og ind i ThisWorkBook, lave denne:

Private Sub Workbook_Open()

    Sheets("Ark1").Range("B5").Value = Sheets("Ark1").Range("D5").Value

End Sub

B5 = Den celle hvor min datavalidering er, og D5 er den celle hvor min værdi er!
Avatar billede huusom Nybegynder
30. september 2005 - 15:06 #2
Det virkede som det skulle. Tak for hurtigt svar.