Avatar billede staz Nybegynder
30. september 2005 - 11:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mit portfolio

Jeg er ved at lave mit eget portfolio for 4 gang tror jeg. Det er dog aldrig lykkes mig at blive færdig, men nu skal det være =D

Selve designet bliver der ikke rørt ved. Det er designet til min. 1024x768 og meget gerne højere opløsninger end det. Man kan arrgumentere for og imod, men da mine "brugere" er grafik interesseret folk kan jeg næppe forstille mig de sidder på mindre end 12xx x 10xx

Anyway, jeg er lidt i tvivl om min menu. Der er et par ting her. Den først er timingen... når man har holdt musen væk fra menuen i over 7 sekunder, så forsvinder den. Det er gjort for at få det "komplette" billede af casen. Casen kører jo som et slideshow.

Men er det for længe?

For det andet så er jeg i tvivl om "menu teksten". Altså de punkter man vælger for at se casens forskellige billeder. Hvad rækkefølge ville være det pæneste? Idag vil der være min. dette til en case:

Forside
Forside detalje
Forside i browser

Men er det overkill at vise dette samt 2 undersider og deres detaljer? Jeg syntes det giver et godt billede af at der er tænkt over tingene frem for blot at have lavet et forside design.

Hvad rækkefølge skal det stå i? Hvad er pænest at starte med?

Hver case kører som et slideshow, og der er 5 sekunder imellem at de skifter billeder. Er det for hurtigt? Eller måske for langsomt?

Måske er det lidt svært at overskue, men jeg opsumere lige:

1. Menu forsvinder efter 7 sekunder. Er timingen god nok?
2. Menu teksten. Forside detail, forside view osv... er det fyldt gørende og hvordan ser det ud?
3. Overkill med så mange shots af hver case?
4. Hvad rækkefølge skal case-shots komme i?
5. Hvad er pænest at starte med?
6. 5 sekunder mellem case-shot. Tilpas?
7. Er den blå farve for "babyblå"? Har tænkt på en grøn istedet.

Du kan se portfolioet her: www.pixelstudios.dk/portfolio

Det er kun de 2 nederste cases der virker (basement, triceps), og intet andet på siden end de 2 er færdigt. Hvordan virker siden som en helhed må også godt kommenteres =)
Avatar billede evildoctor Praktikant
30. september 2005 - 20:48 #1
Utrolig lækker side.
Jeg syntes det er lidt synd man ikke selv kan "bestemme" lidt mere selv. Hvis man sidder og kigger på en side i casen, forsvinder den pludselig til fordel for den næste. Det er forvirrende.
At menuen forsvinder af sig selv er virkelig fint. Det kunne også sagtens skæres ned på tiden inden den forsvinder - den kommer jo ret let frem igen, og som du siger giver det en bedre præsentation af casen når den er væk!
Ellers er der en god sammenhæng i siden, pæne farver (konkluderer at du vel allerede har byttet den blå farve ud for en grøn ;). Pæn font osv.
Avatar billede staz Nybegynder
03. oktober 2005 - 08:36 #2
Kan godt følge dig i det at den forsvinder for næsen af en når man sidder og kigge på det. Men det er jo hele ideen med siden. Hvis man ikke havde denne funktion så skulle man have menuen fremme hele tiden så man ikke skal til at finde den hver gang man skal skifte side.

Jeg tror jeg sætter menuens tid ned til 5 sek, så man hurtigere får det store overblik. Takker =)
Avatar billede staz Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:24 #3
Ikke flere kommentarer?
Avatar billede njhvidberg Nybegynder
04. oktober 2005 - 16:05 #4
Jo, en "lille" ting. Når du nu har brugt xhtml 1.0 som DOCTYPE kunne du så ikke lige rette de sidste 13 fejl ? De er ret lette at rette :-)
Men bortset fra det kan jeg hverken i IE eller FX se noget som helst andet end dine menuer og lidt blafren i det grønne. Er det korrekt ?
Avatar billede staz Nybegynder
05. oktober 2005 - 15:14 #5
njhvidberg > Der stod jeg af =) Jeg bruger en wisiwug-editor og roder faktisk ikke rigtigt med koden. Jeg er designer, ikke programør så for mig kan det egentligt være det samme =)

Hvis du læser spørgsmål så står at hvilke menupunkter der virker. Selve sitet er ikke færdigt, kun de to menu punkter, så ja det er korrekt =)
Avatar billede njhvidberg Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:41 #6
Oki-dokie, nu har jeg prøvet de menupunkter der virker, og ja, det ser rigtig flot ud.
Om du har de rigtige tider skal jeg ikke gøre mig klog på, jeg er "code roder" :-)

Men angående valideringsfejl, så kan du se resultatet her: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.pixelstudios.dk%2Fportfolio%2Fportfolio.html
Grunden til at man laver et validerings check på sin kode er (meget kort fortalt) at så er man sikker på at ens hjemmeside bliver vist på sammen måde i de fleste browsere og det er også det halve arbejde mht. tilgængelighed, som bl.a. omfatter fysisk handicappedes mulighed for at bruge dine sider ( = ½ million flere besøgende :-)
Avatar billede staz Nybegynder
06. oktober 2005 - 13:17 #7
Yes, er klar over hvad det er. Bruger det blot ikke =)
Kan godt se den melder et par fejl som er nemme at rette, men i først omgang er det altså sitet som er det vigtige... så må jeg se om jeg tager mig tiden til det bagefter. Takker =)
Avatar billede steen_hansen Forsker
09. oktober 2005 - 00:32 #8
Undskyld for at bryde ind, staz, men er det ikke dig, der havde comigang.dk? I så fald, er den pillet ned permanent eller midlertidigt?
Avatar billede staz Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:43 #9
Vi har mistet lysten til den, og vi har flyttet host så derfor er siden nede lige pt. Vi regner dog med den kommer op igen, men der bliver ikke udviklet mere på den :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. oktober 2005 - 21:18 #10
Ærgerligt, for jeg har haft masser af glæde af den :( Håber I lægger den op igen som den var.
Avatar billede staz Nybegynder
11. oktober 2005 - 18:53 #11
Det gør vi =)
Avatar billede staz Nybegynder
19. oktober 2005 - 11:22 #12
Jeg takker for de små ting =)