Avatar billede bischoff Nybegynder
30. september 2005 - 10:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vpu recovery under spil.

Hej,

jeg har et problem der er ved at gå mig på nerverne ;)

Jeg har lige købt følgende computer:

Asus P5GD1/PRO i915P
Pentuim 4 3 GHz, (630)
1 Gb Ram (Kingston)
Club 3-d Radeon X800RX, PCI-E, 256 Mb DDR3

Jeg har selv installeret alle delene, hvilket er første gang, men det lykkedes.

Nu er mit problem bare at når jeg spiller følgende spil, World of Warcraft og Far Cry, så stoppes spillet og VPU recovery kommer med følgende fejl: "vpu recovery has reset your graphics accelarator as it was no longer responding tp graphics driver command). Umiddelbart så er det kun noget der sker npr jeg kører i en relativ høj opløsning, fx. 1280*1024, for da jeg satte opløsningen ned til 800*600 ca. da skete der tilsyneladende ikke noget.
Jeg har søgt her i forummet og hentet de nyeste drivere fra producentens side samt har også prøvet at hente omegas drivere og tjekket om grafikkortet sad helt nede i slotten og ingen af disse ting har hjulpet på problemet.

Er der nogen, der har nogen idé til hvordan dette her kan udbedres, rimeligt ærgeligt når jeg lige har fået samlet computeren i denne uge...

tak på forhånd
Avatar billede boxer Nybegynder
30. september 2005 - 10:09 #1
Prøv at slå VPU recovery fra i ATI COntrol Center.
Avatar billede bischoff Nybegynder
30. september 2005 - 11:18 #2
Men vil de ikke få computeren til at fryse fast???
Avatar billede bischoff Nybegynder
30. september 2005 - 11:22 #3
Samtidig med at jeg har haft det her problem så har jeg afinstalleret og geninstalleret en masse drivere og nu kommer denne besked op når jeg starter computeren op: "can not load low level driver. Please restart application" eller noget i den stil. Nogen der ved, hvad det skyldes og hvad det er for en application, det hentydes til???
Avatar billede bischoff Nybegynder
30. september 2005 - 11:39 #4
DEt hjalp ikke at slå VPU recovery fra, det gjorde bare at computerskærmen gik i sort men der var stadig lyd fra spillet. Det var ikke muligt at trykke på nogen taster for at få billede frem igen så måtte slukke på kabinettet.
Avatar billede boxer Nybegynder
30. september 2005 - 12:09 #5
Hvis du har nyeste driver og directx 9c, har jeg ikke andre bud.

Vedr. den besked du får, så må der være nogle flere oplysninger. Ud fra det du skriver, kan jeg ikke regne ud hvad problemet er.
Avatar billede bischoff Nybegynder
30. september 2005 - 16:58 #6
jeg har hentet følgende drivers, er det de nyeste??? Jeg er ved at stirre med lidt blind på det hele:

Directx:
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

grafikkortdriver:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

chipsæt: http://support.intel.com/support/chipsets/sb/cs-011594.htm Her er jeg dog i tvivl hvad jeg skal hente, da mit chipsæt er intel 915p og der findes ikke nogen grafikdriver til denne!!!!

Er det evt andet der kan tænkes at kunne hentes så det vil hjælpe på mit problem. Hvis I skal bruge andre oplysninger og "Everest" kan bruges så må I sige til.
Avatar billede bischoff Nybegynder
30. september 2005 - 17:00 #7
Glemte at nævne at jeg har prøvet at køre en benchmark i 3dmark2001 se og der crashede det også!!!!
Avatar billede boxer Nybegynder
30. september 2005 - 17:51 #8
Under Chipsæt inde i Everest - står alt som tilkoblet og ok status?

De 2 første er gode nok, kigger lige på det sidste.
Avatar billede bischoff Nybegynder
30. september 2005 - 18:01 #9
det tror jeg, der står dog under fejl korrektion:

understøtter ikke:

ECC
Chipkill ECC
RAID
ECC Scrubbing

Hvis det skulle have nogen betydning!!!
Avatar billede boxer Nybegynder
30. september 2005 - 18:33 #10
Jeg ville vælge at hente begge drivere - de passer jo til dit kort.

Jeg er ikke klar over hvad de ting der ikke understøttes betyder.
Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 03:20 #11
Hej igen,

jeg ahr stadig problemer med at mit grafikkort står af når jeg spiller 3d spil. Jeg har prøvet alverdens efterhånden mht diverse drivere, men intet har hjulpet. Har dog tænkt på om det evt skyldes, at kortet bliver for varmt og derfor slår fra. Hvordan kan jeg tjekke temperaturen på grafikkortet?? Jeg har mulighed for at installere en blæser foran i kabinettet. Vil det være en god idé / et must?? Hvis det kan hjælpe er jeg også villig til at investere i en blæser til grafikkortet. Hvilket vil I anbefale???

På forhånd tak
Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 17:30 #12
desværre var der ingen ting af det ovenstående der hjalp på mit problem.