Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
29. september 2005 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med start af .exe filer

Jeg har lige formateret min computer, men uanset hvilke .exe installations filer jeg henter fra nettet siger windows at filen er kurropt...

Jeg kan sagtens instalere programmer, som bliver lagt ind via CD eller USB hdd og sagtens bruge dem...

Jeg troede først at det var en fejl i formaterings processen, så jeg prøvede igen. Men det virkede ikke...

Så prøvede jeg at placere den forskellige steder i mit netværk for at finde ud af om det var et defekt netkabel eller en ned slidt switch...

Men det var det heller ikke...

Jeg har prøvet chkdsk...

Mit netkort er onboard og sidder på mit Asus A8N-SLI motherboard... Det er bygget på et nForce4 SLI chipset.

Når jeg går ind og kigger på status på mit netkort (under Netværks forbindelser i kontrol panelet) kan jeg se at den sender pakker som den skal. Men Antallet af modtagende pakker stiger kun når jeg kører ping eller tracerout i cmd.exe eller direkte i kør...

Nogen der har en idé til hvad fejlen kunne være, eller hvad jeg kan prøve for at få det til at virke? Jeg kører med de nyeste drivere til alt i min computer, og samtlige updates fra Windows Update...
Avatar billede terrak Nybegynder
29. september 2005 - 17:00 #1
Prøv at smutte ind i registreringsdatabasen (start>kør>regedit). Naviger til HKEY_CLASSES_ROOT > exefile > shell > open > command og kig på standardværdien. Denne skulle gerne være:
"%1" %*
Avatar billede haverslev Novice
29. september 2005 - 17:27 #2
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
29. september 2005 - 17:44 #3
terrak > det er den også..

haverslev > tak - jeg kigger lige på det :) Men problemet er det samme selvom jeg henter med Firefox og selvom jeg ikke har opdateret til SP2 :(
Avatar billede haverslev Novice
29. september 2005 - 17:49 #4
Kører du med Netlimiter, firewall osv - er der så givet adgang ?
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
29. september 2005 - 19:38 #5
Kører ikke med noget, har lige formateret.

Men det så ud til det var netkortet. Driveren der kom med til motherboardet som jeg hentede på asus.com, virkede ikke ordenligt...

Nu har jeg sat et andet netkort i der er understøttet i windåze som standard, så det virker :)