Avatar billede admiralen Nybegynder
29. september 2005 - 10:00 Der er 1 kommentar

client/server installation med Navision 4.0 og MS SQL Server

jeg roder pt. med at få koblet nogle Navision 4.0 klienter op mod en server der kører MS SQL server 2000

På serveren er MS SQL Server 200 installeret og jeg har desuden fra Navision CDen smidt filen "xp_ndo.exe" ind i Binn mappen under MSSQL mappen, på serveren.

på klienten har jeg installeret Navision 4.0 klienten, der indeholder MS SQL Server granulet.

Når jeg så går ind i granulet går det fint nok når jeg via assit button i feltet servernavn. skal finde den ønskede server. Tilgengæld får jeg fejl når jeg enten vil oprette en ny database, eller jeg forsøger at åbne en database. Hvis jeg, når jeg vil åbne en database, trykker på assistbutton i feltet database navn, så får jeg følgende fejlmeddelese:

  der opstod følgende ODBC fejl:
  [Microsoft][ODBC SQL Server Driver]
  timeout.
  tilstands-id: HYT00

samme fejl fås som sagt hvis jeg forsøger at oprette en ny database.
Jeg anvender iøvrigt windows authentication og er logget ind som administrator

jeg ved meget lidt om den slags installationer og opsætninger, så en detaljeret forklaring vil jeg være glad for. Det kan meget vel være noget helt banalt der er galt, da jeg som sagt ikke er så meget inde i den slags installationer og opsætninger :-)
Avatar billede admiralen Nybegynder
03. oktober 2005 - 09:16 #1
nevermind, fik det løst fredag :-)