Avatar billede kessel Nybegynder
28. september 2005 - 20:38 Der er 7 kommentarer

DVI virker ikke

Det virker som om der ikke kommer signal ud af dvi stikket på mit grafikkort (asus N6600). Skærmen virker fint på vga stikket, men hvis jeg sætter den på dvi stikket bliver den bare sort. Skærmen er en Samsung 172x.
Kan ikke finde ud af om der er et sted man kan "tænde for" dvi stikket.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. september 2005 - 20:49 #1
Der kan være en menu i skærmen der skal skiftes over på DVI.
Der kan være en menu i Windows der skal skiftes over på DVI.
DVI udgangen kan være brændt af, hvilket kan ske ved at forbinde PC og skærm, uden at skulle for begge dele først.
Avatar billede zenze Nybegynder
28. september 2005 - 20:58 #3
Se nederst s. 16 ang. SOURCE
Avatar billede kessel Nybegynder
28. september 2005 - 21:36 #4
Jeg tror ikke dvi udgangen er brændt af, for når jeg booter pcen virker det fint. Det er når xp starter at skærmen slukker.
Skærmen er sat til at autodetekte om det er digitalt eller analogt.
Avatar billede zenze Nybegynder
28. september 2005 - 21:56 #5
Har du kigget på stikket? De små pins har en tendens til at bøje, hvis stikket ikke sættes helt lige i.
Avatar billede kessel Nybegynder
28. september 2005 - 22:01 #6
a, de er gode nok
Avatar billede kessel Nybegynder
28. september 2005 - 22:58 #7
Ok, hvis jeg starter i fejlsikret med vga,kan jeg godt få et billede frem på skærmen, men kun meget lav farve og opløsning. Hvis jeg ændrer en lille smule på det f. eks. farvedybden fra 8 bit til 16 bit bliver skærmen straks sort.