Avatar billede predator Nybegynder
27. september 2005 - 10:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Samsung, ingen andre?

Hej alle,

måske et lidt sjovt spørgsmål. Jeg overvejer at købe 19" TFT skærm og uden at have undersøgt særlig meget, ville jeg jo påstå at en Samsung 930BF er det oplagte valg. Alle snakker Samsung, men er der ingen andre mærker der kan være med i den prisklasse? Jeg mente måske at Sony, var en kandidat eller måske endda Philips. Jeg vil godt høre Jeres mening. Jeg skal nok dele ud af pointene, hvis der er nogen gode indlæg. Nu ingen henvisninger til GAMLE www.eksperten.dk indlæg :)

/PreD
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 10:53 #1
hp måske
Avatar billede kalp Novice
27. september 2005 - 10:53 #2
Du kan lave dine sammenligninger på EDBpriser.dk
Avatar billede predator Nybegynder
27. september 2005 - 10:55 #3
sammenligninger på EDBPriser siger ikke rigtig noget om skærmens billedkvalitet, men jo HP kunne måske være en mulighed, men kender ikke nogen af modellerne.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. september 2005 - 11:04 #4
Sammenligning siger noget om skærmens kvaliteter.

Respons tid skal være lav
Billedklarhed skal være høj
Billedkontrast forhold skal være høj

Men det er rigtigt at det ikke endegyldigt siger noget om skærmen, men det vil du heller ikke få her. Du skal se dem for at kunne vurdere dem.
Avatar billede predator Nybegynder
27. september 2005 - 11:32 #5
james >> jeps helt enig, men en skærm kan sagtens have super-specs og stadig være under gennemsnit, når det kommer til stykket. Har hørt meget dårligt om eksempelvis Sony SDM-HS95PB eller hvad den nu hedder :)
Avatar billede predator Nybegynder
27. september 2005 - 12:18 #6
Tror det bliver en Samsung 193P+
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. september 2005 - 12:26 #7
predator>> det er derfor jeg skriver at du skal se skærmen for at kunne vurdere den! Og på LCD skærme kan der endda være stor forskel mellem den du ser i butikken og den du får med hjem!
Avatar billede silvershadow Nybegynder
27. september 2005 - 14:07 #8
Hvad med VA902 fra Viewsonic med 8ms responstid?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
27. september 2005 - 14:10 #9
Avatar billede predator Nybegynder
27. september 2005 - 19:56 #10
Det BLEV en 193P+
Det er virkelig en lækker skærm. Silvershadow du var vidst den eneste der kom med et godt konkret bud. Hvad siger du til nogle point?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
27. september 2005 - 23:43 #11
jo tak