Avatar billede mikkelsjoelund Nybegynder
16. april 2001 - 23:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DC10 plus er ustabilt m.m.

Min computer er en T-bird 800 mhz, Asus A7V, 512 MB ram, Win98
Den burde kunne afvikle videoredigering, hvis jeg bare havde valgt at betale 30.000 kr for et redigeringskort, i stedet for ca. 2000 kr.

Lige da jeg fik kortet var det imponerende ustabilt. Jeg har så fået opdateret softwaren til version 1.06, hvilket har gjort, at man engang imellem kan få et billede igennem, som man i særlige tilfælde kan få lov til at capture. Ofte skriver programmet, at det ikke kan registrere noget signal, selv om billedet tydeligt går igennem i ”preview-vinduet”. Nogle gange er billedet helt væk, flimrer konstant eller har helt forkerte farver.

Når man så med lidt held får overtalt kortet til at capture en ikke-fejlbehæftet filmsekvens, og bagefter renderer det til en fil, så ser det forfærdeligt ud. Det minder om anti-aliasing fejl, som man ser på dårlige TV-kort de steder, hvor der er bevægelse i billedet. Jeg har husket at defragmentere, sat det hele til Pal, kørt Studio DC10plus hardware test og miroVideoexpert, geninstalleret Windows adskillige gange vha. Norton Ghost.

Hvilke indstillinger kan være forkerte mht. at rendere filmen til en fil, og mht. at det er ustabilt til at capture?

M.V.H. Mikkel
Avatar billede sutminmega Nybegynder
17. april 2001 - 15:57 #1
Hvis jeg var dig ville jeg aflevere det til bage og be\' om et nyt.
Og så begynde HELT for fra.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede mikkelsjoelund Nybegynder
17. april 2001 - 22:44 #2
Det er for sent. Der er gået mere end 30 dage.
M.V.H. Mikkel