Avatar billede greenhelmet Nybegynder
16. april 2001 - 23:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Probs med installation af lydkort

Jeg er den \"lykkelige\" ejer af et tt801 pci audio kort fra Terratec som jeg skal have installeret under win2k. Win2k finder kortet, men fortæller at en eller anden klasse nægter at installere driveren. Hvad betyder det? og hvad gør jeg ved det?
Avatar billede nomiz Nybegynder
16. april 2001 - 23:23 #1
Der er, så vidt jeg kan se, intet lydkort fra Terratec som hedder tt801
- kilde: www.terratec.net/ttdk Prøv evt. at finde dit rigtige lydkort, og downloade drivere til det der? Det burde løse problemet!

/vh
Simon
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. april 2001 - 23:28 #2
Undskyld, hvis jeg kommer til at grine, men deres e-mail er alså ikke for sej!

terratec@get2net.dk

Jeg har før været på jagt efter en driver til et terratec kort, men det endte med at jeg skulle have en kopi af original CD\'en, fra butikken jeg købte kortet (de var flinke nok!).
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 23:30 #3
Altså... du har åbenbart en CD med drivere? For jeg har ikke kunnet finde lige det Terratec lydkort (tt801). Du kan jo se om du kan genkende noget under drivere/lydkort her:
http://www.zitech.dk/
Kan du spec. lidt mere om HVAD der skrives?
Avatar billede greenhelmet Nybegynder
16. april 2001 - 23:40 #4
Jeg har været på lydkortet og aflæse følgende:
model: tt801 og firmaet er terratec/promedia. Jeg har brugt nogle halve timer på deres hjemmeside uden resultat...dvs på den driver disk der fulgte med, står der integra128 hvilket jeg tænkte kunne være den synonymt med i128PCI driveren, men den virker heller ikke.

Hvis man beder om en liste med drivere under win2k og scroller sig ned til terratec, så foreslår den selv en driver der hedder tt801 PCI audio. Det kan selvfølgelig være fordi jeg forsøgte at tvinge den til at æde en NT driver jeg havde liggende?

Den skriver helt præcist:Der opstod en fejl under installering af enheden.
Klassens installationsprogram har nægtet anmodningen om at installere eller opgraderer denne enhed.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 23:43 #5
Det lyder til du har fat i det!
Avatar billede greenhelmet Nybegynder
16. april 2001 - 23:46 #6
Ja men jeg kommer bare ikke så meget videre, når ikke den klasse (som jeg ikke aner hvad er!) nægter at installerer den....har du nogle forslag?
Avatar billede greenhelmet Nybegynder
17. april 2001 - 00:19 #7
SUCCES

Jeg besøgte microsoft\'s Hardwarekombatibiltetsliste og fandt en gammel driver til 98\'eren....Den åd den sgu.

Tak for hjælpen