Avatar billede -jesper- Nybegynder
22. september 2005 - 23:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slå trådløs til i bærbar hjælp

Hejsa,

Jeg har brug for en masse gode råd og hjælp fra de genier, som huserer herinde :)..

Mit problem er relativt simpelt at forklare, men særdeles mystisk at finde en løsning på. Jeg har en Zepto bærbar med et Intel 2200BG trådløst netkort i. Det virkede fint indtil idag...

Da jeg vækkede computeren fra dvale idag efter uden problemer at have været online igår, og jeg har ikke flyttet computeren fra bordet, så får jeg nu at vide at hardwarekontakten er slået fra og netværket kan ikke aktiveres..

Problemet er så, at jeg slet ikke har pillet ved den kontakt - det er en fysisk kontakt on|off på siden af computeren og jeg har nu prøvet alt nedenstående for at få den til at virke igen:

- Hentet nyeste drivere fra Intel's hjemmeside
- Geninstalleret Intel Wireless PROSet software, ny og gammel version
- Forsøgt rollback i Windows, men kunne ikke registre nogen ændringer
- Forsøgt oprindelige drivere fra medfølgende CD
- Kørt on|off knappen til og fra med kombinationer af at aktivere netværket i softwaren
- ...

Alt i alt, så virker det som om at jeg har ramt en 'hemmelig' tastekombination, som slår det trådløse net fra..

Hardwarekontakten er slået til og har aldrig fejlet før. Intel softwaren står med aktiveret WLAN, men bemærker at "Hardware kontakten er slået fra".. Jeg kunne forstå det, hvis jeg havde haft den i tasken, tabt den på gulvet eller lign. - Men jeg har virkelig ikke flyttet den fra mit skrivebord :(

Jeg håber meget, at nogen har en genial idé som måske kan løse mit problem.

Med venlig hilsen,
Jesper
Avatar billede silvershadow Nybegynder
23. september 2005 - 11:29 #1
Det lyder måske lidt søgt, men prøv alligevel. Fjern det trådløse netkort under System -> Harware -> Enhedshåndtering i Kontrolpanelet og genstart Pc'en, og lad den finde nyt hardware og de respektive drivere.
Avatar billede -jesper- Nybegynder
23. september 2005 - 13:11 #2
Godt tænkt! Men desværre også forsøgt uden held :(..
Avatar billede silvershadow Nybegynder
23. september 2005 - 13:17 #3
tja bum bum, det ser ud til at du kommer til at beholde dine point.
Avatar billede -jesper- Nybegynder
23. september 2005 - 13:38 #4
Eller give dem til mig selv :oP..

Jeg har netop fundet ud af det! Jeg fik tid til at ringe til Zepto Support som fortalte mig, at det program som styrer de 2 program-genvejs knapper der findes på computeren (f.eks. til IE og Outlook eller lign.) - det program styrer åbenbart også hardware kontakten til det trådløse netkort..

Programmet blev ikke loadet ordentligt ved opstart og derfor kunne en geninstallation af et program som fylder lidt over 1MB redde weekenden :o)

Alt virker igen!.. NB: Programmet hedder "Easy Button" fra firmaet Dritek

Tak for hjælpen ellers, silvershadow..
Avatar billede silvershadow Nybegynder
23. september 2005 - 14:03 #5
Selv tak, og god week end. Jeg syntes ikke det var seriøst at komme med det forslag. Derfor glad for at du kom på det selv.