Avatar billede svj Nybegynder
22. september 2005 - 22:01 Der er 10 kommentarer

Langsom explorer. Timeout problem?

Hej,

Jeg har fået problemer med explorer og internet explorer under Windows XP.

Når jeg åbner Explorer (stifinder) ta'r det en krig før explorer er klar. Lommelygten søger nærmest uendeligt (ca. 60 sec) før indholdet af "Denne Computer" endelig vises.

Tilsvarende bruger internet explorer laaang tid for at åbne en side hvis addressen ikke indeholder "http://".

Jeg har ikke tilsluttet netværksdrev - så fejlen ligger ikke her. Nogen forslag?

/Søren
Avatar billede fromsej Praktikant
22. september 2005 - 22:06 #1
Kig i denne artikel, og følg vejledningen i underpunktet >>Generelle skridt inden du laver en Hijackthislog<<.
http://www.eksperten.dk/artikler/755
Avatar billede svj Nybegynder
22. september 2005 - 22:24 #2
Nope... Maskinen er virusfri.
Avatar billede fromsej Praktikant
22. september 2005 - 22:28 #3
Det kalder jeg en skråsikker påstand, men OK, det er ikke min PC.
Avatar billede svj Nybegynder
22. september 2005 - 22:36 #4
Jeg har kørt adaware, trend micro housecall samt checket alle processnavne. Jeg har endvidere holdt øje med netstat. Der er ingen unormal nettraffik. Alle andre programmer (end explorer/internet explorer) performer fint/normalt.

Mit gæt er at windows står og venter på et ikke eksisterende drev. Lur mig om ikke problemet ligger i en eller anden indstilling i registreringsdatabasen. Nogen forslag?
Avatar billede fromsej Praktikant
22. september 2005 - 22:44 #5
Ja, jeg vil gerne se en Hijackthislog, der kan godt gemme sig noget, især den kommentar med http:// kan tyde på det.
Men det er ikke sikkert, selvfølgelig, nogle gange skal tingene bare udelukkes.
Avatar billede svj Nybegynder
22. september 2005 - 22:49 #6
Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.40607\aspnet_admin.exe
C:\Programmer\Novatel Wireless\MobiLink\iilserver.exe
C:\WINDOWS\system32\niSvcLoc.exe
C:\WINDOWS\System32\poweroff.exe
C:\WINDOWS\system32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\UltraVNC\WinVNC.exe
C:\WINDOWS\system32\nipalsm.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
C:\Programmer\TortoiseSVN\bin\TSVNCache.exe
C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\WINDOWS\BCMSMMSG.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\X-Lite\X-Lite.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\TRUST\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\OPENXTRA\Common\openxtra_agent.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\DOCUME~1\SRENV~1.JEN\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 3 for ProcessExplorerNt.zip\procexp.exe
C:\Documents and Settings\Søren V. Jensen\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\01QZG56J\hijackthis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dell QuickSet] C:\Programmer\Dell\QuickSet\quickset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDSentry] C:\WINDOWS\System32\DSentry.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Programmer\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinVNC] "C:\Programmer\UltraVNC\WinVNC.exe" -servicehelper
O4 - HKLM\..\Run: [ZCfgSvc.exe] C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCMSMMSG] BCMSMMSG.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [XSC SIP Client] "C:\Programmer\X-Lite\X-Lite.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NIRegistrationWizard] C:\Programmer\National Instruments\shared\RegistrationWizard\Bin\RegistrationWizard.exe -autoDiscover 1 -displayIfNoneFound 0 -displayRegisterOptions 1 -sleepIfNoneFound 1 -locale 1030
O4 - Startup: Hurtig start af Microsoft Office OneNote 2003.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICE11\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Commander.lnk = C:\Programmer\OPENXTRA\Common\openxtra_agent.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .PDF: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: http://webcam.geovision.com.tw
O15 - Trusted IP range: http://172.16.1.1
O15 - Trusted IP range: 192.168.4.1
O15 - Trusted IP range: 192.168.2.1
O15 - Trusted IP range: http://62.121.160.218
O15 - Trusted IP range: 127.0.0.1
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {04E214E5-63AF-4236-83C6-A7ADCBF9BD02} (HouseCall Control) - http://housecall60.trendmicro.com/housecall/xscan60.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1121835959873
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {7584C670-2274-4EFB-B00B-D6AABA6D3850} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://master.app-solutions.com/tsweb/msrdp.cab
O16 - DPF: {90A29DA5-D020-4B18-8660-6689520C7CD7} (DmiReader Class) - http://support.euro.dell.com/global/apps/systemprofiler/PROFILER.CAB
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IPSUploader Control) - http://asp03.photoprintit.de/microsite/16/defaults/activex/IPSUploader.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\system32\LgNotify.dll
O23 - Service: MobiLink IILServer - Novatel Wireless, Inc. - C:\Programmer\Novatel Wireless\MobiLink\iilserver.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: nidevldu - National Instruments Corporation - C:\WINDOWS\system32\nipalsm.exe
O23 - Service: NILM License Manager (NILM License manager) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\National Instruments\shared\License Manager\Bin\lmgrd.exe
O23 - Service: nipxirmu - National Instruments Corporation - C:\WINDOWS\system32\nipalsm.exe
O23 - Service: NISDSUsr - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\NISDSUsr.exe (file missing)
O23 - Service: NI Service Locator (niSvcLoc) - National Instruments - C:\WINDOWS\system32\niSvcLoc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Poweroff - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\poweroff.exe" -service (file missing)
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\system32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - Unknown owner - %ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.exe" -d -f "%ProgramFiles%\WinPcap\rpcapd.ini (file missing)
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\system32\S24EvMon.exe
O23 - Service: VNC Server (winvnc) - Unknown owner - C:\Programmer\UltraVNC\WinVNC.exe" -service (file missing)
Avatar billede fromsej Praktikant
22. september 2005 - 22:58 #7
Du har WinVNC til at starte op, er det med vilje?
Hvis den står og leder efter en anden maskine kan det vel være årsagen.
Ellers ser loggen fornuftig ud.
Avatar billede svj Nybegynder
23. september 2005 - 00:23 #8
Jeg fandt problemet. Tjenesten "Windows-billedscanning" kunne ikke startes. Efter at have deaktiveret tjenesten (manuel start var ikke nok) kører alt som det skal.

Hvorvidt det er logisk at starte billedscanning når Explorer startes vil jeg ikke kommentere nærmere ;-)

Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. september 2005 - 18:02 #9
Det skal vist heller ikke kommenteres. ;-)
Godt du fandt fejlen/årsagen.
Læg et svar og snup dine point igen, så er her lukket på den rigtige måde.
Avatar billede svj Nybegynder
24. september 2005 - 01:38 #10
løst!