Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
22. september 2005 - 19:45 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Salg af meget interessant ide/virksomhed!

Hejsa

Jeg søger at sælge min ide/virksomhed/produkt da jeg ikke selv har mulighed for at drive det videre pga. min alder.

Jeg står derfor med et fuldt funktionelt bookingsystem, i denne version er den specificeret til frisører, men kan sikkert bruges til alle mulige andre ting som f.eks. massageklinikker, terapeuter, psykologer, læger, ja faktisk alt muligt. Jeg har dog valgt at udvikle det til frisører da markedet er meget stort og formentlig ret let at sælge til. Systemet består af et kontrolpanel med en masse muligheder og så en bestillingsprocedure som kunden bruger til at bestille sin tid. Jeg vil ikke forklare nærmere om hvordan det fungerer, eller vise det frem offentligt. Evt. interesserede vil selvfølgelig få en fremvisning og forklaring for hvordan det hele fungerer.

Der er lagt rigtig mange timer i systemet og frisører har været og kigge på det for at se hvordan det var opbygget og det har givet en masse små tilpasninger. Samtidig har jeg fået en masse timers virksomhedsrådgivning af K. Andersen fra EVV.dk (iværksætter/virksomhedsrådgiver) som tydeligt har smittet af på systemet.

Jeg har også haft kontakt til en virksomhed som var meget positive over for at sælge selve produktet til frisørerne. En køber vil selvfølgelig få kontaktoplysningerne på firmaet så han/hun selv har mulighed for at tage en snak med dem.

Jeg har også et domæne tilknyttet, som jeg ikke ønsker at oplyse da det samtidig er virksomhedens/produktets navn. Et ”clean” design til dette domæne er også indkøbt i rolige grå farver, og et design til selve systemet er selvfølgelig også indkøbt i nogle gyldne varme farver.

En anden mulighed for at sælge produktet var via flyers som vi også har fået designet samt formuleret og som faktisk er klar til at smutte i trykken.

Mulighederne for at tjene penge er store, dette har jeg også diskuteret med ovennævnte K. Andersen, og han er helt enig. Markedet er næsten enormt og konkurrenter er meget få. Der er tale om 1 ”seriøs” konkurrent samt en mindre konkurrent. Priser fra konkurrenten har jeg fundet frem til, dem vil køberen selvfølgelig også få oplyst så han/hun har mulighed for at sætte en konkurrencedygtig pris på systemet, hvilket burde være nemt med de priser som konkurrenten tilbyder.

En evt. køber vil modtage alt det ovennævnte.

Med hensyn til pris så går jeg ikke under 10.000.

Skulle der være nogle spørgsmål så skriv dem herinde eller skriv en mail til: s @ olins . dk (husk at slette mellemrum)

Bud modtages kun pr. email!
Avatar billede strych9 Praktikant
22. september 2005 - 21:14 #1
Jeg har ikke noget bud, men jeg ønsker blot at sige at det er en fornøjelse at se et ungt menneske med sådan en drivkraft. Jeg ønsker dig alt muligt held med det. En skam at du ikke vil køre det selv.
Husk at ud af 100 gode ideer er det kun 1 af dem som bliver til noget der er rentabelt. Hvis det er den 1 ud af 100 ide du har der, så sats dog og kør det selv.
Avatar billede dna Nybegynder
22. september 2005 - 21:57 #2
Må man spørge hvad systemet er udviklet i?

Kunne jo være spændende at vide, hvis man selv skulle tilføje/ændre i det.

dna
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
22. september 2005 - 22:05 #3
Strych9 > Mange tak for det. Har prøvet mange ting lige siden 11-12 års alderen, så det her må nok være min ide 1 ud af de 100, men desværre er det ikke kun tid og lyst der sætter begrænsningerne, det er ligeså min alder der gør at processen med at oprette et firma er lang og besværlig, og det er ikke altid den lykkes. Samtidig skal mine forældre hæfte for et evt. tab da jeg jo er under 18, hvilket de ikke er interesseret i. Samtidig har jeg måske heller ikke helt den tid det kræver.¨

dna > Min fejl, det er ASP det hele. Og alt tekst ligger i 1 sprogfil så det kan oversættes og sælges i alle de lande man har lyst til.
Avatar billede mynetwork.dk Nybegynder
22. september 2005 - 22:08 #4
Jeg er meget interesseret i dit system, er det muligt at du kan kontakte mig på dennis@dennis-nielsen.dk, så kan vi snakke om det der.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
22. september 2005 - 22:10 #5
Hej Dennis (mynetwork) du er velkommen til at smide en mail s @ olins . dk ;)
Avatar billede areon Nybegynder
22. september 2005 - 22:28 #6
Dejligt at se den sprydlende danske ungdom. Fra Skype til Frisør systemer. :)

Vil bare lige sende en håndsrækning og sige Keep on going. :) (har selv være iværksætter siden jeg var 18.)

Ps. Hvis Systemet bliver solgt vil jeg da gerne have et link og kigge.. jo altid spændende at følge med. :D
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
22. september 2005 - 22:40 #7
areon > Mange tak igen :) JAmen jeg fisker da et link til dig hvis det er :)
Avatar billede locturian Nybegynder
23. september 2005 - 14:10 #8
Held og lykke med det :-)

Vi er selv igang med et meget lign. projekt, og har hele proceduren på benene med markedsføring, salg, kundesekment mv., og det er lidt af en større opgave.

Så håber hvem du nu end får det solgt til, har stort gåpå-mod :)

Og ellers kudos til dig, fordi du er så godt igang, selvom du ikke er så gammel - Godt at se...
Avatar billede brownghost Nybegynder
23. september 2005 - 14:13 #9
Der findes jo allrede nogen der gør det til frisørene. de har de fleste kunder :(
ved det da min firsør har deres system.. så til jer her inde. tror det vil være spild af tid at gå igang med..
havde selv den ide for ca ½ år siden, der undersøgte jeg om der var potintiale for det, og det var der ikke.. så spar på krudtet og find på noget andet.
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. september 2005 - 14:16 #10
brownghost - det var da en kedelig indstilling at have til sagen. Hvis der findes konkurrenter skal man altså bare droppe sin ide :) der er vidst ikke ret meget iværksætter over dig.

Selvfølgelig skal der være et marked for det, men lidt konkurrence skader aldrig.
Avatar billede brownghost Nybegynder
23. september 2005 - 14:25 #11
klart. men problemet er at de flste har det system. selv min egen frisør.
han er så glad for det, at selv ikke han ville bruge mig system hvis jeg lavede et.

at finde kunder er en ting.
men at finde kunder, der har et system og er glade for det. og så overtale dem til at bruge et nyt, det er noget helt andet.

det er ikke et ordenligt grundlag for at starte en forretning på.
ikke i mine øjne.
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. september 2005 - 14:28 #12
nu kommer der jo også konstant nye frisører til, og der er garanteret også en million frisører der stadig bruger den gamle blok og skriver i den inkl. min egen frisør.

Jeg kender ikke nogen systemer der er total dominerende på dette marked, men har heller ikke så meget kendskab til dem.

Men tror dog stadig der er et marked for det, men som Locturian er inde på kræver det et stort arbejde med markedsføring salg etc.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
23. september 2005 - 14:36 #13
brownghost >> det er meget muligt at der er 1 stor konkurrent, men de har da langt fra alle frisører, langt fra! Og desuden har jeg da fået medhold i det med muligheder af ham virksomhedsrådgiveren som er tidligere nævnt. Tror også du er den eneste der har denne indstilling. Og du bør da heller ikke forsøge at tale folk fra det, det er da deres valg om det har lyst eller ej. Men de 10.000 kan næsten tjenes ind på bare 1 ordre, så du skal nok ikke snakke for højt. :)
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
23. september 2005 - 14:38 #14
Og nej, vi mener ikke det kræver den store markedsføring, man skal bare henvende sig til frisøren og fortælle kort om det, og så selvfølgelig foreslå en fornuftig pris. Det duer nok ikke at reklamere, ved også at konkurrenten får kunder ved personlig henvendelse.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
23. september 2005 - 15:10 #15
Systemet er solgt.
Avatar billede brownghost Nybegynder
23. september 2005 - 15:49 #16
10.0000 på 1 ordre... haha det jo helt vildt.
det system der er på marked koster, vist nok. 3-400 pr måned!

tror aldrig du får en frisør til at give 10.000 for 1 produkt.
men held og lykke til alle jer der prøver.

ville da bare hjælpe. har selv 3 virksomheder som alle køre super godt.
så ville da bare dele lidt ud af min erfaring.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
23. september 2005 - 15:59 #17
siger ikke 10.000 på 1 odre, det er med månedlig afbetaling, som konkurrenten også gør, og nej, de gir ikke 3-400 pr. måned, konkurrenten gir 1000,- pr. måned PR. MEDABRJEDER. dvs. røv mange penge.
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
23. september 2005 - 16:00 #18
konkurrenter tilbyder, ikke gir. min fejl.
Avatar billede fckcasper Nybegynder
23. september 2005 - 16:04 #19
Avatar billede brownghost Nybegynder
23. september 2005 - 17:04 #20
er det: HAIRTOOLS du mener. tager de 1000 pr pr måned pr medarbejder??
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
24. september 2005 - 17:23 #21
*'luk'*
Avatar billede exclusive Nybegynder
15. november 2005 - 03:00 #22
Jeg sys sku det er flot nok..!
og hvis den rigtig person får fingrene i det tror jeg oxo at der er marked for det!
Du står jo faktisk med hele kernen i en fremtidig virksomhed for 10'000,-
det burte ikke være svært at banke et fint overskud op i det, hvis man har spiriten!
det hele er jo lavet produkt hjemmeside osv..

Se hvis jeg lige havde 10'000,- havde vi muligvis haft en handel c'',)

Keep up the good work!

-Jimmy
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
09. september 2006 - 23:28 #23
har du en virkede demo ?

det er nemmere at sælge hvis folk ser hvad du vil sælge
Avatar billede bdt Nybegynder
18. september 2006 - 15:09 #24
Jeg vil lige tillade mig at fortælle at vi producerer og sælger et bookingsystem til frisører og andet til Danmark bedste pris på:
Oprettelse kr. 1.695,-
Abonnement kr. 60,-/mnd
Tillægmodul for SMS:
Oprettelse kr. 485,-

http://our-site.dk/produkter/booking/booking-system-reservation.php

Vi søger også forhandlere!